hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA

Vladimir Pletenac

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 141-146 preuzimanja: 136* citiraj
APA 6th Edition
Pletenac, V. (1998). ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (10-11), 141-146. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/134464
MLA 8th Edition
Pletenac, Vladimir. "ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol. , br. 10-11, 1998, str. 141-146. https://hrcak.srce.hr/134464. Citirano 19.02.2020.
Chicago 17th Edition
Pletenac, Vladimir. "ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin , br. 10-11 (1998): 141-146. https://hrcak.srce.hr/134464
Harvard
Pletenac, V. (1998). 'ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA', Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (10-11), str. 141-146. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/134464 (Datum pristupa: 19.02.2020.)
Vancouver
Pletenac V. ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin [Internet]. 1998 [pristupljeno 19.02.2020.];(10-11):141-146. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/134464
IEEE
V. Pletenac, "ZNAČAJ GIMNAZIJE U 360. GODINA NJEZINA POSTOJANJA", Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol., br. 10-11, str. 141-146, 1998. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/134464. [Citirano: 19.02.2020.]

Sažetak
Gimnaziju u Varaždinu osnivaju isusovci 1636. godine. Ona je imala
zadaću da se i odgojem suprotstavi nadirućem protestantizmu. Za ono vrijeme to je bila moderna škola u kojoj se poučavalo na latinskom jeziku, ali se nije zanemarilo ni materinjski jezik.
Nastavnici gimnazije nikada nisu bili samo pedagozi, nego i poznati pisci, znanstvenici i istraživači. Svoj su rad širih i izvan škole. Osnivali su udruženja građana i učenika, osnivali prva đačka kazališta i na druge načine djelovali u svojoj sredini.
Najvažniji je, ipak, bio njihov nastavni rad. Učenika je u varaždinskoj gim­naziji uvijek bilo dovoljno. Oni su pretežno pripadali građanskom staležu i nisu se pripremali samo za svećenička zvanja, nego su nalazili posao i u grad­skoj, odnosno državnoj upravi. Mnogi od njih nastavili su studij na europskim sveučilištima.
Plemstvo i grad Varaždin pomagali su rad gimnazije i ona nije prestala djelovati ni poslije ukinuća reda 1773. godine. Dapače, postala je temelj srednjoškolskog sustava i bitno je utjecala na razvoj prosvjete i kulture u Varaždinu i u Hrvatskoj.
Mnogi nastavnici i učenici varaždinske gimnazije postah su poznati pisci, znanstvenici, politički i javni radnici. Njihovi prijedlozi i ideje znatno su utje­cali na budućnost cjelokupnog školskog sustava u Hrvatskoj.

Hrčak ID: 134464

URI
https://hrcak.srce.hr/134464

[engleski]

Posjeta: 252 *