Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DOSADAŠNJI PRINOS VARAŽDINSKIH BAROKNIH VEČERI ISTRAŽIVANJIMA HRVATSKE GLAZBENE BAŠĆINE I IZVOĐENJA DJELA IZ RAZDOBLJA GLAZBENOG BAROKA

Lovro Župnović


Puni tekst: hrvatski pdf 3.502 Kb

str. 233-240

preuzimanja: 262

citiraj


Sažetak

Autor ovog teksta smatra da (mu) nije na odmet završiti ovaj prikaz (po tko zna koji put ponovljenom) sugestijom organizatoru Večeri koja, sada i pis­meno obrazložena, glasi: Kao što je dosadašnjim izvođenjima djela L. I. Ebnera (1769.-1830.) na Večerima - tog najznačajnijega glazbenika rođenjem, djelovanjem i smrću
povezanog za Varaždin - vremenska i stilska granica, označena pridjevom BAROKNE pomaknuta (u priličnoj mjeri) unaprijed (prema ranom glazbenom romantizmu), tako će ovogodišnje (najavljeno) pra/izvodenje moteta J. Skjavetića - najznačajnijeg hrvatskog skladatelja 16. stoljeća - tu granicu pomaknuti unatrag. To znači da se zamjenom dosadašnjeg "ekskluzivnog" pridjeva barokne pridjevom glazbene - već u stvari (prešutno) izvršavana - nameće (i službeno) sama od sebe. Ona ozakonjuje, bude li (i službeno) izvršena, postojeće slučajeve, otvarajući pri tome vrata neusporedivo brojnijem izvođenju djela s obzirom na vremensku pripadnost i
njih i njihovih autora.
Gubitak "ekskluzivnosti" značilo bi (u stvari) izlazak iz svojevrsno i pos­tupno sve veće repertoarne getizirane suženosti pa (kad-tad) i iscrpljenja.

Ključne riječi

Hrčak ID:

134498

URI

https://hrcak.srce.hr/134498

Datum izdavanja:

5.12.1998.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 1.009 *