Izvorni znanstveni članak
DOSADAŠNJI PRINOS VARAŽDINSKIH BAROKNIH VEČERI ISTRAŽIVANJIMA HRVATSKE GLAZBENE BAŠĆINE I IZVOĐENJA DJELA IZ RAZDOBLJA GLAZBENOG BAROKA
Lovro Župnović
Sažetak
Autor ovog teksta smatra da (mu) nije na odmet završiti ovaj prikaz (po tko zna koji put ponovljenom) sugestijom organizatoru Večeri koja, sada i pismeno obrazložena, glasi: Kao što je dosadašnjim izvođenjima djela L. I. Ebnera (1769.-1830.) na Večerima - tog najznačajnijega glazbenika rođenjem, djelovanjem i smrću
povezanog za Varaždin - vremenska i stilska granica, označena pridjevom BAROKNE pomaknuta (u priličnoj mjeri) unaprijed (prema ranom glazbenom romantizmu), tako će ovogodišnje (najavljeno) pra/izvodenje moteta J. Skjavetića - najznačajnijeg hrvatskog skladatelja 16. stoljeća - tu granicu pomaknuti unatrag. To znači da se zamjenom dosadašnjeg "ekskluzivnog" pridjeva barokne pridjevom glazbene - već u stvari (prešutno) izvršavana - nameće (i službeno) sama od sebe. Ona ozakonjuje, bude li (i službeno) izvršena, postojeće slučajeve, otvarajući pri tome vrata neusporedivo brojnijem izvođenju djela s obzirom na vremensku pripadnost i
njih i njihovih autora.
Gubitak "ekskluzivnosti" značilo bi (u stvari) izlazak iz svojevrsno i postupno sve veće repertoarne getizirane suženosti pa (kad-tad) i iscrpljenja.
Ključne riječi
Hrčak ID:
134498
URI
Datum izdavanja:
5.12.1998.
Posjeta: 1.009 *