hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.24

OBILJEŽJA VRŠNJAČKE INTERAKCIJE I ISKUSTVO VRŠNJAČKOG NASILJA KOD DJECE I MLADIH S ADHD-OM

Anamarija Žic Ralić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3357-4612 ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ena Šifner   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0050-1003 ; Osnovna Škola Bistra, Bistra, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (710 KB) str. 453-484 preuzimanja: 1.669* citiraj
APA 6th Edition
Žic Ralić, A. i Šifner, E. (2014). OBILJEŽJA VRŠNJAČKE INTERAKCIJE I ISKUSTVO VRŠNJAČKOG NASILJA KOD DJECE I MLADIH S ADHD-OM. Ljetopis socijalnog rada, 21 (3), 453-484. https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.24
MLA 8th Edition
Žic Ralić, Anamarija i Ena Šifner. "OBILJEŽJA VRŠNJAČKE INTERAKCIJE I ISKUSTVO VRŠNJAČKOG NASILJA KOD DJECE I MLADIH S ADHD-OM." Ljetopis socijalnog rada, vol. 21, br. 3, 2014, str. 453-484. https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.24. Citirano 11.08.2020.
Chicago 17th Edition
Žic Ralić, Anamarija i Ena Šifner. "OBILJEŽJA VRŠNJAČKE INTERAKCIJE I ISKUSTVO VRŠNJAČKOG NASILJA KOD DJECE I MLADIH S ADHD-OM." Ljetopis socijalnog rada 21, br. 3 (2014): 453-484. https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.24
Harvard
Žic Ralić, A., i Šifner, E. (2014). 'OBILJEŽJA VRŠNJAČKE INTERAKCIJE I ISKUSTVO VRŠNJAČKOG NASILJA KOD DJECE I MLADIH S ADHD-OM', Ljetopis socijalnog rada, 21(3), str. 453-484. https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.24
Vancouver
Žic Ralić A, Šifner E. OBILJEŽJA VRŠNJAČKE INTERAKCIJE I ISKUSTVO VRŠNJAČKOG NASILJA KOD DJECE I MLADIH S ADHD-OM. Ljetopis socijalnog rada [Internet]. 2014 [pristupljeno 11.08.2020.];21(3):453-484. https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.24
IEEE
A. Žic Ralić i E. Šifner, "OBILJEŽJA VRŠNJAČKE INTERAKCIJE I ISKUSTVO VRŠNJAČKOG NASILJA KOD DJECE I MLADIH S ADHD-OM", Ljetopis socijalnog rada, vol.21, br. 3, str. 453-484, 2014. [Online]. https://doi.org/10.3935/ljsr.v21i2.24

Sažetak
Vršnjačke interakcije djece s ADHD-om učestalo su opterećene neuspjehom koji se ogleda u slaboj prihvaćenosti ove djece od strane vršnjaka, malom broju prijatelja, niskoj kvaliteti ostvarenih prijateljstava i većoj učestalosti sudjelovanja u vršnjačkom nasilju. U cilju boljeg razumijevanja socijalne interakcije ove populacije u radu su prikazane suvremene spoznaje o obilježjima ponašanja djece i mladih s ADHD-om koje uključuju ometajuća/neprimjerena socijalna ponašanja, obilježja komunikacije, sociokognitivne poteškoće i poteškoće rješavanja socijalnih problema, te poteškoće emocionalne regulacije. Nedavne spoznaje o prediktorima vršnjačkog prihvaćanja djece s ADHD-om otvaraju nove mogućnosti djelovanja. Posebna pažnja posvećena je problematici vršnjačkog nasilja. Prikazane su suvremene spoznaje iz konteksta tipične djece i mladih, djece i mladih s teškoćama u razvoju i s ADHD poremećajem. U odnosu na tipičnu, djeca s teškoćama u razvoju učestalije sudjeluju u vršnjačkom nasilju, odnosno visoko su zastupljena u populaciji žrtava. Istraživanja pokazuju da su ADHD simptomi i vršnjačko nasilje značajno povezani. Provedena istraživanja jednoznačno upozoravaju na veću zastupljenost djece s ADHD-om među žrtvama vršnjačkog nasilja, ali i među počiniteljima, i provokativnim žrtvama u usporedbi s tipičnim vršnjacima. Radom se nastoji istaknuti važnost i dati poticaj istraživanjima vršnjačkih interakcija djece i mladih s ADHD poremećajem, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje. Rad daje i neke smjernice za kreiranje i provedbu prevencijskih i intervencijskih programa prilagođenih populaciji djece s ADHD-om.

Ključne riječi
ADHD; vršnjačke interakcije; vršnjačka prihvaćenost; vršnjačko nasilje

Hrčak ID: 134772

URI
https://hrcak.srce.hr/134772

[engleski]

Posjeta: 3.274 *