Tehnički vjesnik, Vol. 22 No. 1, 2015.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20140623130536
Istraživanja učinaka upravljanja odnosa s kupcima i upravljanja odnosa s dobavljačima na razvoj novog proizvoda
Salman Nazari-Shirkouhi
; School of Industrial Engineering, College of Engineering, University of Tehran, Tehran, Iran
Abbas Keramati
; School of Industrial Engineering, College of Engineering, University of Tehran, Tehran, Iran
Kamran Rezaie
; School of Industrial Engineering, College of Engineering, University of Tehran, Tehran, Iran
Sažetak
Na većinu poduzeća danas sve više utječu konkurencija i globalna tržišta zbog usavršavanja informatičke tehnologije i ekonomske globalizacije. Razvoj informatičke tehnologije i sve veća stručnost dovode do kraćeg vijeka trajanja proizvoda, bržeg zastarijevanja proizvoda, povećanja broja visokokvalitetnih proizvoda i stavljanja novih proizvoda na tržište. Ove su činjenice potaknule proizvodne organizacije da slijede ciljeve razvoja novih proizvoda (NPD) kao što su smanjenje vremena razvoja proizvoda, niža cijena proizvodnje uz bolju kvalitetu, skraćivanje vremena plasmana proizvoda na tržište, bolji uvjeti isporuke u svrhu profitabilnosti i opstanka na tržištu. Uključivanje kupaca i dobavljača u proces NPD postalo je vrlo popularna tema u literaturi. SRM i NPD mogu unaprijediti postupak razvoja novog proizvoda (NPD) i olakšati ulogu kupaca i dobavljača u NPD u cilju razvoja visoko produktivne organizacije; stoga organizacije trebaju dobro razumjeti uloge CRM i SRM u postupku razvoja novog proizvoda i stečeno znanje iskoristiti za unapređenje novih proizvoda. Zbog prednosti primjene CRM i SRM u proizvodnim organizacijama, u radu se istražuju različite uloge CRM i SRM u postupku razvoja novog proizvoda.
Ključne riječi
dobavljač; kupac; razvoj novog proizvoda; upravljanje odnosa s dobavljačima; upravljanje odnosa s kupcima
Hrčak ID:
135081
URI
Datum izdavanja:
23.2.2015.
Posjeta: 6.668 *