Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

STRATEŠKO UDRUŽIVANJE U FUNKCIJI PODIZANJA KONKURENTNOSTI MALIH I OBITELJSKIH HOTELA U HRVATSKOJ

Antonio Vlahov orcid id orcid.org/0000-0002-8400-6308 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 933 Kb

str. 23-54

preuzimanja: 1.144

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 933 Kb

str. 23-54

preuzimanja: 507

citiraj


Sažetak

Procesi suradnje i strateška udruženja postala su nezaobilazan i dominantan globalni ekonomski trend koji zahvaća gotovo sve poslovne subjekte na izuzetno dinamičnom turističkom tržištu. Upravo se kod malih i obiteljskih hotela (MiOH-a) u okviru sustava turizma mogu na pravi način uvidjeti prednosti udruživanja u funkciji podizanja njihove konkurentnosti i općenito uspješnosti poslovanja. U radu se analizira rast i razvoj malog i obiteljskog hotelijerstva u Hrvatskoj, potaknut procesima udruživanja i zajedničke suradnje kao nužne pretpostavke stvaranja prepoznatljivog i konkurentnog proizvoda na globalnom turističkom tržištu. Ključnu ulogu u tom razvoju imala je Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela (NUOMH) koja je ukazala na prednosti i mogućnosti koje strateško udruživanje pruža. Kako bi se istražila važnost udruživanja za podizanje konkurentnosti te ostvarivanje drugih prednosti, kao i utjecaj na poslovne strategije te analizirali motivi pristupanja nekom od strateških udruženja, provedeno je anketno istraživanje na uzorku malih i obiteljskih hotela u Hrvatskoj.

Ključne riječi

malo i obiteljsko hotelijerstvo; strateško udruživanje u hotelijerstvu; konkurentnost; Hrvatska

Hrčak ID:

135190

URI

https://hrcak.srce.hr/135190

Datum izdavanja:

1.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.637 *