hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Televizijska javna drama: kako je 11. rujna 2001. postao 9/11

Petra Kovačević ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tena Perišin ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (343 KB) str. 117-141 preuzimanja: 487* citiraj
APA 6th Edition
Kovačević, P. i Perišin, T. (2014). Televizijska javna drama: kako je 11. rujna 2001. postao 9/11. Politička misao, 51 (4), 117-141. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/135836
MLA 8th Edition
Kovačević, Petra i Tena Perišin. "Televizijska javna drama: kako je 11. rujna 2001. postao 9/11." Politička misao, vol. 51, br. 4, 2014, str. 117-141. https://hrcak.srce.hr/135836. Citirano 03.08.2020.
Chicago 17th Edition
Kovačević, Petra i Tena Perišin. "Televizijska javna drama: kako je 11. rujna 2001. postao 9/11." Politička misao 51, br. 4 (2014): 117-141. https://hrcak.srce.hr/135836
Harvard
Kovačević, P., i Perišin, T. (2014). 'Televizijska javna drama: kako je 11. rujna 2001. postao 9/11', Politička misao, 51(4), str. 117-141. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/135836 (Datum pristupa: 03.08.2020.)
Vancouver
Kovačević P, Perišin T. Televizijska javna drama: kako je 11. rujna 2001. postao 9/11. Politička misao [Internet]. 2014 [pristupljeno 03.08.2020.];51(4):117-141. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/135836
IEEE
P. Kovačević i T. Perišin, "Televizijska javna drama: kako je 11. rujna 2001. postao 9/11", Politička misao, vol.51, br. 4, str. 117-141, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/135836. [Citirano: 03.08.2020.]

Sažetak
Utjecaj kapitalizma i komercijalizacije na medijske sisteme i njihove sadržaje, ali i publike predviđali su još njemački filozofi Max Horkheimer i Theodor Adorno prije gotovo sedamdeset godina. Danas su komodifikacija i glad za zabavom, spektaklom, šokom i emocijama intrinzične medijskoj ponudi i konzumaciji. U središtu je televizija i transformacija njene industrije vijesti u zapakirane visokoemotivne priče, nerijetko u nastavcima. Stvara se hibridna vrsta televizijskih vijesti – “javna drama” s elementima spektakla i emotivne veze s uživljenom publikom, prema medijskome stručnjaku Brianu Monahanu. Teroristički napad na SAD 11. rujna 2001. američki mainstream mediji pretvorili su u “9/11” – seriju dramatičnih i emotivnih priča koje su nametnule određene okvire shvaćanja tog događaja te se trajno urezale u kolektivno pamćenje. Moralni šok, čvrsta emotivna veza sa žrtvama napada, pretvaranje spasioca u heroja i veliki osjećaj ljubavi i zajedništva među Amerikancima, zajedno sa suosjećanjem čitavog svijeta, stvoreni su već u prvih nekoliko sati nakon napada. Naglasak je bio na emocijama, strahu i svojevrsnom spektaklu stalne krize, a vrlo malo na odgovornosti i kritičkoj evaluaciji razloga napada. Fokusi na ljudske tragedije, strah i paniku uronjeni su u širu priču o terorističkom napadu i prijetnji Americi. Televizija i njene slike imaju moć oblikovati i nametati okvire unutar kojih publika poima određene događaje, a nerijetko ti isti okviri mogu biti i dio objašnjenja koja daju političari, kao i povod za
njihove postupke, primjerice u međunarodnoj političkoj areni – poput borbe protiv terorizma.

Ključne riječi
9/11; teroristički napad; javna drama; televizijske vijesti; televizija

Hrčak ID: 135836

URI
https://hrcak.srce.hr/135836

[engleski]

Posjeta: 989 *