Prethodno priopćenje
Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima
Ivanka Buzov
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet
Sažetak
U radu se prezentiraju rezultati analize sadržaja operativnih nastavnih programa u šest splitskih srednjih škola, uključujući gimnazije i strukovne srednje škole, u odnosu na prisutnost tema o problematici okoliša. Pomoću kvalitativne „usmjerene analize sadržaja“ za ovu svrhu izdvojeni su i analizirani izravni sadržaji u operativnim nastavnim programima uzorkovanih škola. Dobiveni rezultati pokazuju da su nastavni predmeti Etika i Tehnologija s ekologijom oni u kojima se nalazi najviše traženih tema o problematici okoliša. Također, sve pretraživane teme, iako s različitom kvantitetom, nalaze se u gotovo svim analiziranim nastavnim programima, osim u nastavnom programu za zanimanje Upravni referent. Što se tiče distribucije pojedinih tema, ističe se kako je najmanje sadržaja pronađeno o temi održivog razvoja. Preporuke za daljnje razvijanje srednjoškolskih nastavnih programa o okolišu prije svega se odnose na mijenjanje statusa predmeta Etika. Isto tako sugerira se promišljanje koncepta zasebnog predmeta u vezi s problematikom okoliša na razini srednjoškolskog općeg obrazovanja, zatim nastavak započete prakse ekologiziranja predmeta kao što su Biologija i Geografija te izvanučionička nastava kroz poticanje uključivanja formalnog obrazovanja u projekte međusektorske suradnje obrazovanja za lokalni razvoj.
Ključne riječi
analiza sadržaja; nastavni program; srednje škole; teme o okolišu
Hrčak ID:
136070
URI
Datum izdavanja:
11.11.2014.
Posjeta: 1.699 *