hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja

Vesna Kovač   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0575-0543 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Stjepan Staničić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6188-2340 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Iva Buchberger   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2309-8154 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (265 KB) str. 395-412 preuzimanja: 547* citiraj
APA 6th Edition
Kovač, V., Staničić, S. i Buchberger, I. (2014). Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja. Školski vjesnik, 63 (3), 395-412. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/136088
MLA 8th Edition
Kovač, Vesna, et al. "Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja." Školski vjesnik, vol. 63, br. 3, 2014, str. 395-412. https://hrcak.srce.hr/136088. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Kovač, Vesna, Stjepan Staničić i Iva Buchberger. "Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja." Školski vjesnik 63, br. 3 (2014): 395-412. https://hrcak.srce.hr/136088
Harvard
Kovač, V., Staničić, S., i Buchberger, I. (2014). 'Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja', Školski vjesnik, 63(3), str. 395-412. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/136088 (Datum pristupa: 04.07.2020.)
Vancouver
Kovač V, Staničić S, Buchberger I. Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja. Školski vjesnik [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.07.2020.];63(3):395-412. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/136088
IEEE
V. Kovač, S. Staničić i I. Buchberger, "Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja", Školski vjesnik, vol.63, br. 3, str. 395-412, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/136088. [Citirano: 04.07.2020.]

Sažetak
Rad se bavi razmatranjem fenomena distributivnog školskog vođenja usmjerenog prema aktivnoj participaciji i suradničkom uključivanju različitih dionika, pored ravnatelja, u proces donošenja odluka o ključnim odgojnoobrazovnim pitanjima. Distributivno školsko vođenje ističe se kao jedan od najznačajnijih faktora uspješnosti škola odnosno postignuća učenika, a u širem kontekstu čak i uspješnosti odnosno održivosti obrazovnih reformi. Potrebu za intenzivnijim bavljenjem fenomenom distributivnog školskog vođenja u posljednjih nekoliko godina naglašavaju i relevantne međunarodne organizacije kroz svoje projekte i „policy“ dokumente. Uvidom u zakonsku regulativu može se uočiti da su u hrvatskim školama u određenoj mjeri osigurani formalni preduvjeti za uključivanje različitih dionika u proces donošenja odluka. S druge strane, postoje pokazatelji o nedovoljnoj uključenosti učitelja/nastavnika i drugih pedagoških djelatnika u proces donošenja odluka. Nizak stupanj decentralizacije upravljanja, nedostatan razvoj suradničkih odnosa između različitih dionika tijekom odlučivanja te slab interes za participacijom u procesima odlučivanja samo su neke od prepreka snažnijem razvijanju obilježja distributivnog vođenja u hrvatskim školama. Te se prepreke mogu umanjiti osnaživanjem profesionalnog kapaciteta učitelja/nastavnika i drugih pedagoških djelatnika za odlučivanje i osiguravanjem uvjeta za razvoj suradnje različitih dionika odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi
decentralizacija; distributivno školsko vođenje; profesionalni kapacitet učitelja i nastavnika; upravljanje obrazovnim sustavom

Hrčak ID: 136088

URI
https://hrcak.srce.hr/136088

[engleski]

Posjeta: 952 *