hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju

Toni Maglica ; Dom za djecu "Maestral", Split, Hrvatska
Dijana Jerković ; Ured za suzbijanje zlouporabe droga Vlade Republike Hrvatske, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (245 KB) str. 413-431 preuzimanja: 2.990* citiraj
APA 6th Edition
Maglica, T. i Jerković, D. (2014). Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju. Školski vjesnik, 63 (3), 413-431. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/136090
MLA 8th Edition
Maglica, Toni i Dijana Jerković. "Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju." Školski vjesnik, vol. 63, br. 3, 2014, str. 413-431. https://hrcak.srce.hr/136090. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Maglica, Toni i Dijana Jerković. "Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju." Školski vjesnik 63, br. 3 (2014): 413-431. https://hrcak.srce.hr/136090
Harvard
Maglica, T., i Jerković, D. (2014). 'Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju', Školski vjesnik, 63(3), str. 413-431. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/136090 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Maglica T, Jerković D. Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju. Školski vjesnik [Internet]. 2014 [pristupljeno 28.11.2021.];63(3):413-431. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/136090
IEEE
T. Maglica i D. Jerković, "Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika za internalizirane probleme u školskom okruženju", Školski vjesnik, vol.63, br. 3, str. 413-431, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/136090. [Citirano: 28.11.2021.]

Sažetak
Škola uz obitelj ima ključnu ulogu u razvoju djeteta te je upravo školsko okruženje jedno od ključnih socijalizacijskih okruženja. U školskom okruženju djeca manifestiraju naučeno u svojem primarnom obiteljskom okruženju. U tom testiranju vlastitih snaga, ali i slabosti, školsko okruženje postaje mjesto na kojem se prvi put mogu manifestirati određene poteškoće u ponašanju. Kad je riječ o internaliziranim poremećajima u ponašanju, možemo kazati kako se oni teže uočavaju, teže su dostupni opažanju okoline i u školskom okruženju bivaju često puta zanemareni, a zbog svoje složenosti i kasne detekcije mogu prerasti u ponašanja koja su iznimno opasna za pojedinca i za njegovu okolinu. Ovim radom želi se doprinijeti dodatnom pojašnjavanju ove problematike, i to opisom samog fenomena kao i predstavljanjem postojećih istraživanja u svijetu i Hrvatskoj, uz svijest kako je riječ o metodološki neujednačenim istraživanjima i kako je za implementaciju preventivnih programa potrebna studija epidemioloških pokazatelja. Obrazložit će se zbog čega je uopće važno školsko okruženje i koji su to internalizirani poremećaji u ponašanju posebno prisutni kod učenika.

Ključne riječi
epidemiologija; rizični čimbenici; zaštitni čimbenici

Hrčak ID: 136090

URI
https://hrcak.srce.hr/136090

[engleski]

Posjeta: 4.327 *