hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

PASIONSKA BAŠTINA BOLONJSKE REFORME: promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu

Jasmina Božić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9683-420X ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (141 KB) str. 237-260 preuzimanja: 377* citiraj
APA 6th Edition
Božić, J. (2014). PASIONSKA BAŠTINA BOLONJSKE REFORME: promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Socijalna ekologija, 23 (3), 237-260. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137658
MLA 8th Edition
Božić, Jasmina. "PASIONSKA BAŠTINA BOLONJSKE REFORME: promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu." Socijalna ekologija, vol. 23, br. 3, 2014, str. 237-260. https://hrcak.srce.hr/137658. Citirano 16.10.2019.
Chicago 17th Edition
Božić, Jasmina. "PASIONSKA BAŠTINA BOLONJSKE REFORME: promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu." Socijalna ekologija 23, br. 3 (2014): 237-260. https://hrcak.srce.hr/137658
Harvard
Božić, J. (2014). 'PASIONSKA BAŠTINA BOLONJSKE REFORME: promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu', Socijalna ekologija, 23(3), str. 237-260. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137658 (Datum pristupa: 16.10.2019.)
Vancouver
Božić J. PASIONSKA BAŠTINA BOLONJSKE REFORME: promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Socijalna ekologija [Internet]. 2014 [pristupljeno 16.10.2019.];23(3):237-260. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137658
IEEE
J. Božić, "PASIONSKA BAŠTINA BOLONJSKE REFORME: promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu", Socijalna ekologija, vol.23, br. 3, str. 237-260, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137658. [Citirano: 16.10.2019.]

Sažetak
Kvalitativnim pristupom utemeljene teorije istraženo je kako nastavnici Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu percipiraju promjene studijskih programa provedene u sklopu Bolonjske reforme. Podaci su prikupljeni polustrukturiranim intervjuima s nastavnicima i obrađeni postupcima kodiranja i kategoriziranja u pristupu utemeljene teorije. Istraživanje je pokazalo da je sukus društvenih procesa vezanih uz bolonjske promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu bio fleksibilizirati hodogram i omogućiti veću slobodu, s obzirom na omjer obvezatnih i izbornih predmeta, kronološki redoslijed, propedeutičke pristupe, odnos teorijskih i praktičnih sadržaja, usredotočenost na ishode učenja naspram usredotočenosti na struku i podučavanje, jednosemestralnost predmeta te profiliranje smjerova. Fleksibilizacija navedenih elemenata provedena je u praksu do stanovite granice, a tu granicu predstavljala je zaštita zasada struke. Rezultati upućuju na zaključak da Bolonjska reforma nije kozmetička reforma, nego zadire u esencijalne elemente struke, kao što je pitanje određivanja važnijih odnosno perifernijih grana struke. Ta pitanja nisu ni dodirnuta u priopćenjima Bolonjskog procesa na europskoj razini, nego ih je potrebno promišljati od struke do struke, pa i od odsjeka do odsjeka. Naše istraživanje ukazalo je na to da novi okviri traže dubinske sadržajne i metodičke zahvate, pokreću pitanja koja se ne odnose samo na nastavu nego traže promišljanje supstancijalnih pitanja struka. Nužno je pažljivo razlučivanje između segmenata studijskih programa koji su prilagodljivi, i onih koji nisu, te uspostava prave ravnoteže među njima. Tako korjenitu reformu na velikom Fakultetu bilo je nemoguće unaprijed cjelovito promisliti prije prvih iskustava s novim okvirom. To znači da ima osnove za reviziju implementacije Bolonjske reforme na nekim sastavnicama Sveučilišta u Zagrebu.

Ključne riječi
Bolonjska reforma; Filozofski fakultet; kvalitativno istraživanje; studijski programi; Sveučilište u Zagrebu

Hrčak ID: 137658

URI
https://hrcak.srce.hr/137658

[engleski] [njemački]

Posjeta: 622 *