Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20141208054604

Upravljanje izdržljivim globalnim kliznim modelom za interakcijske sustave voda-trup-pogonska jedinica – Dio 2: Potvrđivanje modela

Zhixiong Li ; (1) Jiangsu Key Laboratory of Mine Mechanical and Electrical Equipment, China University of Mining & Technology, Xuzhou 221116, China; (2) State Key Laboratory of Tribology, Tsinghua University, Beijing 100000, China; (3) School of Mechanical & Manufactur
Xinping Yan ; School of Energy & Power Engineering, Wuhan University of Technology, Wuhan 430063, China
Li Qin ; School of Machinery & Automation, Wuhan University of Science and Technology, Wuhan 430081, China
Kai Cheng ; School of Energy & Power Engineering, Wuhan University of Technology, Wuhan 430063, China
J. T. Xing ; WUT-UOS High Performance Ship Technology Joint Centre, Wuhan 430063, China


Puni tekst: hrvatski pdf 656 Kb

str. 465-473

preuzimanja: 453

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 656 Kb

str. 465-473

preuzimanja: 570

citiraj


Sažetak

značajno utjecalo na dinamičke performanse brodskog pogonskog sustava. Kako smanjiti negativne poremećaje nastale interakcijom između vode-trupa-pogona i osigurati normalni rad brodskog pogonskog sustava, predstavlja pravi izazov. U tu se svrhu nizom istraživanja predlaže i ispituje novi globalni regulator kliznog modela (GSMC) za brodske sustave voda-trup-pogon kako bi se postiglo što točnije funkcioniranje upravljačkog sustava. U dijelu 1 ovoga istraživanja razvijen je upravljački mehanizam (GSMC controller) te ustanovljene granične nesigurnosti nelinearnog modela na temelju eksperimenata i pokusne plovidbe na moru. U ovom je radu uvedena gornja granica od 1,85 % u upravljanju regulatorom kliznog modela kako bi se dobio zakon o cjelokupnom upravljanju kojim bi se omogućilo sigurno upravljanje brodskim pogonskim sustavom. Numeričke simulacije na temelju parametara broda za rasuti teret pokazuju da je GSMC visoko učinkovit u praćenju brzine u usporedbi s tradicionalnim upravljačkim mehanizmom kliznog modela i upravljačkim mehanizmom Proportional Integral Derivative (PID). Dodatnim istraživanjima, provjeravanjima i modifikacijama može se sustavom, predloženom i ispitivanom u ovom radu, razviti jednostavna praktična-učinkovita strategija upravljanja brodskim pogonskim sustavima.

Ključne riječi

interakcije voda-trup-pogon; nelinearni upravljački model; nesigurnosti u sustavu brodskog pogona; sustav brodske propulzije (pogona); upravljanje globalnim kliznim modelom

Hrčak ID:

138110

URI

https://hrcak.srce.hr/138110

Datum izdavanja:

22.4.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.230 *