Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja

Sanja Šurdonja orcid id orcid.org/0000-0001-5109-6610 ; Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Daniela Nežić ; Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Aleksandra Deluka-Tibljaš ; Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 12.851 Kb

str. 143-165

preuzimanja: 1.153

citiraj


Sažetak

Računalni programi namijenjeni prometnim mikrosimulacijama stekli su značajnu popularnost i široku primjenu, kako u praktičnoj primjeni, tako i u istraživanjima. Broj prometnih simulacijskih modela
značajno se povećao, a samo do kraja prošloga stoljeća bilo je dostupno više od 50 simulacijskih modela. Njihova je prednost mogućnost predviđanja prometnog ponašanja u svakodnevnim, ali i
izvanrednim situacijama. Za razliku od klasičnih analitičkih metoda analiza prometa, simulacijski modeli mogu prikazati i dinamiku prometnih sustava, a 2D ili 3D animacije su, kao rezultat njihovog
modeliranja, znatno razumljivije nestručnoj javnosti.
Cilj ovoga rada je ukratko opisati osnovne postavke ikrosimulacijskih računalnih programa. Detaljnije će biti opisan računalni program AIMSUN te prikazan postupak izrade AIMSUN (Advanced Interactive Microscopic Simulator for Urban and non-urban Networks) mikrosimulacijskog modela za primjer kružnog raskrižja u Radničkoj ulici u Rijeci. Budući da se prometni simulacijski računalni programi obično koriste za procjene značajki prometnih tokova, poput prosječnog vremena putovanja, kapaciteta prometnica ili prosječnih brzina vozila, modeli se temelje na podešavanju ulaznih parametara kako bi se postiglo razumno podudaranje između rezultata modela i podataka s terena. Taj se postupak zove kalibracija, a ona je nužna za dokazivanje vjerodostojnosti simulacijskog modela, odnosno validacije modela. Za kalibraciju i validaciju planiranog simulacijskog modela u ovom su slučaju dobiveni rezultati uspoređeni s rezultatima dobivenih drugim analitičkim metodama proračuna (Austrijskom metodom) i računalnim programom SIDRA INTERSECTION (Signalised & Unsignalised Intersection Design and Research Aid) koji se bazira
na australskoj metodi proračuna kapaciteta kružnih raskrižja.

Ključne riječi

simuliranje prometa; kružno raskrižje; mikrosimulacijski model; kalibracija, validacija

Hrčak ID:

138199

URI

https://hrcak.srce.hr/138199

Datum izdavanja:

28.4.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.489 *