hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

O obilježjima Gamulinova tumačenja slikarstva Proljetnog salona

Petar Prelog ; Institut za povijest umjetnosti

Puni tekst: hrvatski, pdf (204 KB) str. 193-198 preuzimanja: 291* citiraj
APA 6th Edition
Prelog, P. (2013). O obilježjima Gamulinova tumačenja slikarstva Proljetnog salona. Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (37), 193-198. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/138254
MLA 8th Edition
Prelog, Petar. "O obilježjima Gamulinova tumačenja slikarstva Proljetnog salona." Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol. , br. 37, 2013, str. 193-198. https://hrcak.srce.hr/138254. Citirano 15.08.2020.
Chicago 17th Edition
Prelog, Petar. "O obilježjima Gamulinova tumačenja slikarstva Proljetnog salona." Radovi Instituta za povijest umjetnosti , br. 37 (2013): 193-198. https://hrcak.srce.hr/138254
Harvard
Prelog, P. (2013). 'O obilježjima Gamulinova tumačenja slikarstva Proljetnog salona', Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (37), str. 193-198. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/138254 (Datum pristupa: 15.08.2020.)
Vancouver
Prelog P. O obilježjima Gamulinova tumačenja slikarstva Proljetnog salona. Radovi Instituta za povijest umjetnosti [Internet]. 2013 [pristupljeno 15.08.2020.];(37):193-198. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/138254
IEEE
P. Prelog, "O obilježjima Gamulinova tumačenja slikarstva Proljetnog salona", Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol., br. 37, str. 193-198, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/138254. [Citirano: 15.08.2020.]

Sažetak
U ovome radu sagledavaju se obilježja pristupa povjesničara umjetnosti
Grge Gamulina historizaciji i analizi Proljetnog salona kao izložbene
manifestacije koja je – okupivši velik broj prominentnih osobnosti
hrvatske umjetničke pozornice – bitno odredila prevladavajuća
usmjerenja u slikarstvu međuratnog razdoblja. Ponajprije, razmatra
se Gamulinov vrijedan prinos valorizaciji te određenju i imenovanju
pojedinih oblikovno-stilskih inklinacija u usporedbi s uvriježenim
interpretacijama nacionalnog modernog slikarstva. Upozorava se,
također, na autorovu težnju za analizom dosega hrvatskog slikarstva
u kontekstu magistralnih kretanja na europskoj umjetničkoj sceni, pri
čemu se ističu njegovi stavovi bliski tradicionalnom razumijevanju
geografije umjetnosti. Unatoč tomu, Gamulin prepoznaje mnoge opće
vrijednosti u djelima i opusima koji ne pripadaju pretpostavljenoj
antologiji hrvatskog slikarstva postavljenoj u odnos s dominantnim
europskim oblikovno-stilskim dosezima, stvarajući na taj način slojevitu
sliku o heterogenom modernističkom umjetničkom tkivu, tipičnom za
kulture tzv. rubnih sredina. Proljetni salon tako za Gamulina postaje
važna opća odrednica u korpusu nacionalnog međuratnog slikarstva,
svojevrsna izvanstilska kategorija koja omogućuje obuhvaćanje svih
disparatnih tendencija toga razdoblja i unutar koje se može jednakovrijedno
raspravljati o ostvarenim dominantnim stilskim prinosima
(često presudnim za sagledavanje razvojnih linija hrvatskog slikarstva),
kao i o specifikumu opusa pojedinih slikara, od kojih su neki bili samo
tangencijalno vezani uz tu izložbenu manifestaciju.

Ključne riječi
Grgo Gamulin; Proljetni salon 1916.–1928.; hrvatsko moderno slikarstvo

Hrčak ID: 138254

URI
https://hrcak.srce.hr/138254

Posjeta: 417 *