Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.24.1.02
Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha
Ana Babić Čikeš
orcid.org/0000-0002-5899-6619
; Filozofski fakultet, Osijek
Vesna Buško
orcid.org/0000-0001-8644-0688
; Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Rad se bavi spolnim i dobnim razlikama u sposobnostima
emocionalne inteligencije (EI) tijekom rane adolescencije te
odnosima mjera različitih razina EI i pokazatelja adaptivnoga
ponašanja. Na uzorku od 133 učenika viših razreda osnovne
škole primijenjena su tri testa emocionalne inteligencije,
upitnici empatije i samopoštovanja te su prikupljeni podaci
o školskim ocjenama sudionika. Dobivene su niske do
umjereno visoke korelacije među primijenjenim mjerama EI.
Rezultati na Upitniku empatije značajno su povezani samo
s rezultatima u Testu upravljanja emocijama. Multivarijatnom
analizom varijance potvrđene su spolne, ali ne i dobne
razlike u prostoru primijenjenih varijabli EI, pri čemu
djevojčice postižu više rezultate na mjerama ispitanih razina
emocionalne inteligencije. Hijerarhijskim regresijskim
postupcima potvrđen je značajan aditivni doprinos Testa
analize emocija u objašnjenju varijance Testa upravljanja
emocijama, kao i značajna uloga ovih testova u objašnjenju
varijance školskog uspjeha učenika.
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; ličnost; školski uspjeh; rana adolescencija
Hrčak ID:
138437
URI
Datum izdavanja:
1.3.2015.
Posjeta: 5.770 *