hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.24 No.1 Ožujak 2015.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.24.1.02

Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha

Ana Babić Čikeš   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5899-6619 ; Filozofski fakultet, Osijek
Vesna Buško   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8644-0688 ; Filozofski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (276 KB) str. 21-45 preuzimanja: 1.195* citiraj
APA 6th Edition
Babić Čikeš, A. i Buško, V. (2015). Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha. Društvena istraživanja, 24 (1), 21-45. https://doi.org/10.5559/di.24.1.02
MLA 8th Edition
Babić Čikeš, Ana i Vesna Buško. "Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha." Društvena istraživanja, vol. 24, br. 1, 2015, str. 21-45. https://doi.org/10.5559/di.24.1.02. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Babić Čikeš, Ana i Vesna Buško. "Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha." Društvena istraživanja 24, br. 1 (2015): 21-45. https://doi.org/10.5559/di.24.1.02
Harvard
Babić Čikeš, A., i Buško, V. (2015). 'Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha', Društvena istraživanja, 24(1), str. 21-45. doi: https://doi.org/10.5559/di.24.1.02
Vancouver
Babić Čikeš A, Buško V. Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha. Društvena istraživanja [Internet]. 01.03.2015. [pristupljeno 25.09.2018.];24(1):21-45. doi: https://doi.org/10.5559/di.24.1.02
IEEE
A. Babić Čikeš i V. Buško, "Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha", Društvena istraživanja, vol.24, br. 1, str. 21-45, ožujak 2015. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.24.1.02

Sažetak
Rad se bavi spolnim i dobnim razlikama u sposobnostima
emocionalne inteligencije (EI) tijekom rane adolescencije te
odnosima mjera različitih razina EI i pokazatelja adaptivnoga
ponašanja. Na uzorku od 133 učenika viših razreda osnovne
škole primijenjena su tri testa emocionalne inteligencije,
upitnici empatije i samopoštovanja te su prikupljeni podaci
o školskim ocjenama sudionika. Dobivene su niske do
umjereno visoke korelacije među primijenjenim mjerama EI.
Rezultati na Upitniku empatije značajno su povezani samo
s rezultatima u Testu upravljanja emocijama. Multivarijatnom
analizom varijance potvrđene su spolne, ali ne i dobne
razlike u prostoru primijenjenih varijabli EI, pri čemu
djevojčice postižu više rezultate na mjerama ispitanih razina
emocionalne inteligencije. Hijerarhijskim regresijskim
postupcima potvrđen je značajan aditivni doprinos Testa
analize emocija u objašnjenju varijance Testa upravljanja
emocijama, kao i značajna uloga ovih testova u objašnjenju
varijance školskog uspjeha učenika.

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; ličnost; školski uspjeh; rana adolescencija

Hrčak ID: 138437

URI
https://hrcak.srce.hr/138437

[engleski]

Posjeta: 2.000 *