Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

GRAĐANSKE KOMPETENCIJE U EUROPSKIM I HRVATSKIM DOKUMENTIMA

Maja Burst Nemet ; Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 731 Kb

str. 25-35

preuzimanja: 1.961

citiraj


Sažetak

U ovom radu analiziran je pojam građanskih kompetencija, njezino određenje i sadržaj u hrvatskim i europskim odgojno-obrazovnim dokumentima.
U radu se analiziraju sljedeći normativni i strategijsko-razvojni dokumenti: Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2010), Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo (1996), Hrvatski nastavni plan i program (2006), Plan razvoja sustava odgoja i obrazovanja 2005.- 2010. (2005), Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (2008), Nacionalni program zaštite i promicanja ljudskih prava od 2008. do 2011. godine (2007), Preporuka europskog parlamenta i savjeta od 18. prosinca 2006. o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje (2006).
Analizom sadržaja uočava se kako je razvoj građanskih kompetencija učenika u sustavu odgoja i obrazovanja predviđen temeljnim europskim i hrvatskim pravno-normativnim,
ali nedovoljno razvojno-strategijskim dokumentima koji bi pomogli u određivanju preciznosti, koherentnosti i putokaza za odgojno-obrazovnu praksu.

Ključne riječi

Građanske kompetencije; europski i hrvatski normativni; strategijski i razvojni odgojno-obrazovni dokumenti

Hrčak ID:

139160

URI

https://hrcak.srce.hr/139160

Datum izdavanja:

5.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.212 *