Izvorni znanstveni članak
Analiza sustava obrazovanja računovođa u Hrvatskoj i Europi
Nikolina Dečman
Ana Rep
Sažetak
Danas se, više nego ikad, pred računovodstvenu profesiju postavljaju visoki standardi kvalitete. Da bi se oni postigli potrebno je osigurati dobru bazu računovodstvenih znanja i vještina koje je tada potrebno kontinuirano usavršavati. Međunarodni standardi računovodstvene edukacije su se nametnuli kao svojevrsno mjerilo (benchmark) kvalitete u oblikovanju kako programa inicijalnog obrazovanja budućih računovođa tako i programa kontinuiranog tzv. cjeloživotnog učenja i profesionalnog razvoja računovodstvene profesije. U radu su provedena dva istraživanja. Rezultati prvog istraživanja, analize obilježja diplomskih studija ekonomskih fakulteta koji izučavaju računovodstvene kolegije u Hrvatskoj i regiji u usporedbi s odabranim zemljama Europe, pokazuju kako ne postoje značajne razlike u sustavu obrazovanja budućih računovođa. Provedeno je i empirijsko istraživanje na uzorku studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu smjera Računovodstvo i revizija. Studenti potvrđuju zadovoljstvo stečenim znanjima na smjeru i zalažu se za uvođenje studentske prakse. Iz perspektive studenata najvažnija znanja profesionalnih računovođa su poznavanje računovodstvenih i zakonskih propisa.
Ključne riječi
Međunarodni standardi edukacije; profesionalni računovođa; sustav obrazovanja; Hrvatska; Europa
Hrčak ID:
141093
URI
Datum izdavanja:
30.6.2015.
Posjeta: 1.587 *