hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Znanstveno pitanje : Radionica Lorenza di Credija ili?

Helena Zorčić ; Muzej Mimara, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (821 KB) str. 32-34 preuzimanja: 172* citiraj
APA 6th Edition
Zorčić, H. (1998). Znanstveno pitanje : Radionica Lorenza di Credija ili?. Informatica museologica, 29 (3-4), 32-34. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/143019
MLA 8th Edition
Zorčić, Helena. "Znanstveno pitanje : Radionica Lorenza di Credija ili?." Informatica museologica, vol. 29, br. 3-4, 1998, str. 32-34. https://hrcak.srce.hr/143019. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Zorčić, Helena. "Znanstveno pitanje : Radionica Lorenza di Credija ili?." Informatica museologica 29, br. 3-4 (1998): 32-34. https://hrcak.srce.hr/143019
Harvard
Zorčić, H. (1998). 'Znanstveno pitanje : Radionica Lorenza di Credija ili?', Informatica museologica, 29(3-4), str. 32-34. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/143019 (Datum pristupa: 22.10.2020.)
Vancouver
Zorčić H. Znanstveno pitanje : Radionica Lorenza di Credija ili?. Informatica museologica [Internet]. 1998 [pristupljeno 22.10.2020.];29(3-4):32-34. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/143019
IEEE
H. Zorčić, "Znanstveno pitanje : Radionica Lorenza di Credija ili?", Informatica museologica, vol.29, br. 3-4, str. 32-34, 1998. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/143019. [Citirano: 22.10.2020.]

Sažetak
Jedan od najtežih znanstvenih problema u slikarstvu je
dokazivanje “ruke” koja je naslikala djelo vrlo srodno utvrđenom
izvorniku poznatog starog majstora. Takvo se djelo naziva
pripisano. Dalje dolazi - radionica,, ili učenik način, stil, škola,
sljedbenik, krug. Krajnji ishod udaljavanja jest kopija ili falsifikat.
U Muzeju Mimara u Zagrebu nalazi se slika s oznakom
radionice Lorenza di Credija ( Firenca 1459. -1537.) Marija s
djetetom i sv. Ivanom Krstiteljem, (ulje na platnu).
Izvorno djelo prema kojemu je bez sumnje nastala slika iz Muzeja
Mimara je tondo Lorenza di Credija nastao oko 1480. iz
Staatliche Kunsthalle Karlsruhe u Njemačkoj: Marija obožava
Dijete s dječakom sv. Ivanom Krstiteljem.
Usporedbom ova dva djela se vidi da je riječ o ruci drugog
slikara, ne samo zbog oblog oblika nego i zbog sasvim različitog
krajolika u pozadini, autor je masivnijim zidom vise zatvorio di
Credijev prozračni prostor.
Slika iz Muzeja Mimara začuđuje neujednačenošću rada, dječaci
su naslikani s izuzetnom vještinom i većim crtaćkim umjećem od
Madone.
Navedeni problem postaje složeniji ukoliko izvornu zagrebačku
sliku usporedimo sa srodnim slikama tondima u Gemaldegalerie
u Berlinu i u Metropolitan Museum ofart u New Yorku.
Stilsko morfološko i ikonografsko istraživanje slike iz Muzeja
Mimare nije dovoljno. Potrebne su i analize restauratora i
međunarodna suradnja. Analiza boje, pigmenta, podloge mogla bi
potvrditi atribuciju radionici Lorenza di Credija ili ukazati na
kasniju kopiju tj. vezu s majstorovom školom.

Ključne riječi
Ikonografsko istraživanje; Povijest umjetnosti; Credi, Lorenzo di; Muzej Mimara (Zagreb)

Hrčak ID: 143019

URI
https://hrcak.srce.hr/143019

Posjeta: 277 *