Revija za sociologiju, Vol. 34 No. 1-2, 2003.
Pregledni rad
Moda u društvu: suvremena sociologijska tumačenja
Iva Odak
Sažetak
Rad se bavi društvenim određenjima i funkcijama mode, jednim od najintrigantnijih fenomena modernog života. Moda je postojala oduvijek, a posebnu proliferaciju doživljava nagomilavanjem viška vrijednosti, tj. luksuza. Sve do nedavno smatrala se klasnom modom, razdjeljujući više slojeve od nižih (i obrnuto), te služeći kao sredstvo povezivanja pojedinaca istog položaja. U modernom se društvu granice klasa ublažavaju, dolazi do demokratizacije mode, pri čemu modne stilove počinju diktirati i široke mase, ulična moda. Razvojem industrije, potrošačkog društva, marketinga, moda ulazi u sve slojeve društva, stalno ubrzavajući ritam modnih promjena. To je dovelo do toga da ne postoji više jedna moda, već postoje samo mode, što se poklapa i s porastom individualizacije: pojedinac se smješta u društvo gradeći svjesno vlastiti stil i image života, upravljajući dojmom o sebi, koristeći modu kao kulturni kod komunikacije i dajući svoj osobni pečat dobu refleksivne modernizacije.
Ključne riječi
MODA; KLASE; DEMOKRATIZACIJA MODE; MASOVNA MODA; POTROŠAČKO DRUŠTVO; ESTETIZACIJA ŽIVOTA; KOMUNIKACIJSKI KOD
Hrčak ID:
14488
URI
Datum izdavanja:
30.6.2003.
Posjeta: 9.741 *