Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

NOVIJA PROSTORNA DIFUZIJA VINOGRADA U VINOGORJU KUTJEVO

Tomislav Jogun


Puni tekst: hrvatski pdf 332 Kb

str. 37-62

preuzimanja: 431

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 332 Kb

str. 37-62

preuzimanja: 622

citiraj


Sažetak

Rad razmatra širenje komercijalnih vinograda u Vinogorju Kutjevo 2000. – 2012. godine potaknuto mjerama nacionalne agrarne politike. Teorijski koncept istraživanja je model prostorne difuzije radi čijeg su objašnjavanja uvedeni termini korišteni u stranoj literaturi, poput S-krivulje, učinka susjedstva i učinka hijerarhije. Osnova su metodološkog pristupa telefonsko anketno istraživanje, istraživački razgovor (intervju) i terensko kartiranje u okviru kojih je ispitano 130 vinogradara ili 26,6 % od 488 vinogradara u Upisniku poljoprivrednih gospodarstava. Rezultati pokazuju da je Kutjevo bilo primarno difuzijsko žarište Vinogorja Kutjevo, da je početak i završetak širenja vinograda bio uvjetovan fi nancijskim razlozima te da je prihvaćanje vinograda u pojedinim naseljima ovisilo o njihovim razvojnim obilježjima (tipovima). Posljedica širenja vinograda je transformacija agrarnog pejzaža i začetak vinskog turizma u jezgri Vinogorja Kutjevo. Mogućnost razvoja vinogradarstva i vinskog turizma je stvaranje i umrežavanje klastera, čega su proizvođači svjesni.

Ključne riječi

vinogradarstvo; Vinogorje Kutjevo; prostorna difuzija; lokalni razvoj

Hrčak ID:

147258

URI

https://hrcak.srce.hr/147258

Datum izdavanja:

1.10.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.202 *