Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Karakteristika oslobađanja topline kod motora s unutarnjim izgaranjem M-postupkom ubrizgavanja goriva

Dževad Bibić orcid id orcid.org/0000-0003-3762-9243 ; Mašinski fakultet, Univerzitet u Sarajevu
Ivan Filipović ; Mašinski fakultet, Univerzitet u Sarajevu
Aleš Hribernik ; Fakulteta za strojništvo, Univerza v Mariboru
Boran Pikula ; Mašinski fakultet, Univerzitet u Sarajevu


Puni tekst: hrvatski pdf 837 Kb

str. 216-228

preuzimanja: 616

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 851 Kb

str. 229-241

preuzimanja: 333

citiraj


Sažetak

Opisivanje procesa izgaranja u motoru s unutarnjim izgaranjem (sui) obično se vrši putem takozvanih parametara izgaranja, kao što su: maksimalni tlak izgaranja, maksimalna temperatura ciklusa, kut početka izgaranja, kutni interval trajanja izgaranja, karakteristika oslobađanja topline, prirast ukupne količine razvijene topline, kutni interval pritajenog izgaranja, prijenos topline i slično. Zbog složenosti procesa izgaranja u motoru sui do danas još uvijek ne postoje modeli koji bi na efikasan i prije svega pouzdan način omogućili predviđanje karakteristike oslobađanja topline za vrlo široku paletu različitih tipova motora sui. Ciljano se istražuju fenomenološki, empirijski i CFD modeli za konkretne konstruktivne osobitosti motora i primijenjenog goriva. U okviru ovog rada predstavljen je način određivanja karakteristike oslobađanja topline putem aproksimativnih funkcija izgaranja na primjeru vrlo specifičnog načina pripreme smjese goriva i zraka, u dizelovom motoru sui, tzv. M-postupak ubrizgavanja goriva. Validacija primijenjenih aproksimativnih funkcija izvršena je preko eksperimentalnih rezultata ispitivanja na konkretnom motoru sui.

Ključne riječi

motor sui; izgaranje; aproksimativna funkcija; M-postupak

Hrčak ID:

147316

URI

https://hrcak.srce.hr/147316

Datum izdavanja:

30.9.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.017 *