Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ciljne orijentacije studenata i prilagodba na studij

Rosanda Pahljina-Reinić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Miljana Kukić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski PDF 504 Kb

str. 543-556

preuzimanja: 873

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlikuju li se studenti različitih profila ciljnih orijentacija u akademskoj, emocionalnoj i socijalnoj prilagodbi, kao i u uvjerenjima o vrijednosti studiranja i uspjehu na studiju. Analizom su latentnih profila identificirane tri grupe studenata: dominantno orijentirani na izbjegavanje rada (Izbjegavanje rada), podjednako, ali prosječno orijentirani na izbjegavanje rada, izvedbu i učenje (Indiferentni) i dominantno orijentirani na učenje (Učenje). Utvrđeno je da najadaptivniji obrazac u pogledu ispitivanih ishoda pokazuju studenti koji su dominantno orijentirani na učenje. Iako se ne razlikuju od studenata s indiferentnim profilom ciljnih orijentacija u pogledu uspjeha na studiju, u usporedbi s njima pokazuju više razine akademske prilagodbe na studij i pridaju veću vrijednost studiranju. Studenti koji su primarno orijentirani na izbjegavanje rada pokazali su najnepovoljnije rezultate na ispitivanim ishodima.

Ključne riječi

ciljne orijentacije; prilagodba na studij; akademsko postignuće; vrijednost studiranja

Hrčak ID:

149108

URI

https://hrcak.srce.hr/149108

Datum izdavanja:

4.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski španjolski

Posjeta: 2.217 *