hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu

Bojan Morić Milovanović
Stjepan Srhoj
Tomislav Krišto

Puni tekst: hrvatski, pdf (675 KB) str. 17-47 preuzimanja: 401* citiraj
APA 6th Edition
Morić Milovanović, B., Srhoj, S. i Krišto, T. (2015). Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 13 (2), 17-47. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149146
MLA 8th Edition
Morić Milovanović, Bojan, et al. "Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol. 13, br. 2, 2015, str. 17-47. https://hrcak.srce.hr/149146. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Morić Milovanović, Bojan, Stjepan Srhoj i Tomislav Krišto. "Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 13, br. 2 (2015): 17-47. https://hrcak.srce.hr/149146
Harvard
Morić Milovanović, B., Srhoj, S., i Krišto, T. (2015). 'Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu', Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 13(2), str. 17-47. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149146 (Datum pristupa: 28.11.2020.)
Vancouver
Morić Milovanović B, Srhoj S, Krišto T. Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2020.];13(2):17-47. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149146
IEEE
B. Morić Milovanović, S. Srhoj i T. Krišto, "Modeliranje poduzetničkih namjera studenata i studentica Sveučilišta u Zagrebu", Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol.13, br. 2, str. 17-47, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149146. [Citirano: 28.11.2020.]

Sažetak
Svrha ovog rada je empirijski razviti i testirati opsežan model poduzetničkih namjera studenata i studentica, koji obuhvaća kognitivne, socio-emocionalne i bihevioralne aspekte donošenja odluka. Za potrebe testiranja modela korištena je metodologija strukturalnog modeliranja temeljena na metodi najmanjih kvadrata. Stavovi prema poduzetništvu su se ovim istraživanjem potvrdili kao ključna odrednica pri formiranju poduzetničkih namjera kod studentica i studenata. Daljnja analiza formiranja stavova prema poduzetništvu otkrila je značajne razlike u formiranju pozitivnih stavova prema poduzetništvu između studenata i studentica. Poduzetnička znanja i motiv samostalnosti predstavljaju značajne čimbenike koji utječu na stavove studentica prema poduzetništvu. S druge strane, motiv samostalnosti, lokus kontrole i poduzetničke vještine utječu na formiranje pozitivnih stavova muškaraca prema poduzetništvu. Tolerancija neodređenosti utvrđena je kao snažan prediktor motiva samostalnosti, samoaktualizacija kao prediktor lokusa kontrole, a socijalna afilijacija kao prediktor društvenih normi u oba modela. Nadalje, u populaciji studentica društvene norme pokazale su se kao značajan prediktor poduzetničkih namjera, dok u populaciji studenata to nije slučaj. Rezultati istraživanja usmjeravaju na veću opreznost žena, ali i na potrebu za poduzimanjem aktivnosti koje će adresirati razlike ponuđene ovim istraživanjem.

Ključne riječi
poduzetničko obrazovanje; studenti; stavovi; poduzetničke namjere

Hrčak ID: 149146

URI
https://hrcak.srce.hr/149146

Posjeta: 791 *