Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Utjecaj etnocentrizma na kupovno ponašanje potrošača na području Brčko distrikta BiH

Nikola Grgić
Adis Puška


Puni tekst: hrvatski pdf 488 Kb

str. 103-120

preuzimanja: 1.443

citiraj


Sažetak

U ovom radu analizirane su glavne značajke potrošačkog etnocentrizma u Brčko distriktu, odnosno predanost kupovini tuzemnih proizvoda. Glavni cilj rada je sagledavanje mogućnosti poticanja kupovine tuzemnih proizvoda na temelju funkcioniranja mehanizma potrošačkog etnocentrizma u svrhu utvrđivanja izgradnje eventualnih strategija poticanja kupovine tuzemnih proizvoda.
U pripremi ovog rada korištena je empirijska metoda uporabom anketnog upitnika koji se temeljio na standardiziranom mjernom instrumentu CETSCALE sa 17 stavki i nekoliko dodatnih demografskih pitanja koja su pomogla u detaljnijem određivanju etnocentričnosti potrošačkih skupina. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da u velikoj mjeri potrošački etnocentrizam utječe na izbor proizvoda tuzemne proizvodnje, a također daje i određenu notu važnosti tuzemnom podrijetlu proizvoda. Analizom dobivenih podataka zaključuje se da potrošački etnocentrizam nudi i određene mogućnosti u izgradnji strategija poticanja kupovine tuzemnih proizvoda na području Brčko distrikta.

Ključne riječi

potrošački etnocentrizam; CETSCALE; MANOVA

Hrčak ID:

149150

URI

https://hrcak.srce.hr/149150

Datum izdavanja:

1.12.2015.

Posjeta: 2.360 *