Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20151026154842

Analiza dinamike i aktivno upravljanje ploveće dizalice

Yougang Sun orcid id orcid.org/0000-0002-1549-0108 ; School of Mechanical Engineering, Tongji University / Logistics Engineering College, Shanghai Maritime University, No. 4800, Cao'an Highway, Shanghai 201804, China
Wanli Li ; School of Mechanical Engineering, Tongji University, No.4800, Cao'an Highway, Shanghai 201804, China
Dashan Dong ; Logistics Engineering College, Shanghai Maritime University, No.1550, Haigang Avenue, Shanghai 201306, China
Xiao Mei ; Logistics Engineering College, Shanghai Maritime University, No.1550, Haigang Avenue, Shanghai 201306, China
Haiyan Qiang ; School of Mechanical Engineering, Tongji University, No. 4800, Cao'an Highway, Shanghai 201804, China / Logistics Engineering College, Shanghai Maritime University, No. 1550, Haigang Avenue, Shanghai 201306, China


Puni tekst: hrvatski pdf 2.288 Kb

str. 1383-1391

preuzimanja: 1.324

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 2.288 Kb

str. 1383-1391

preuzimanja: 784

citiraj


Sažetak

Ploveće dizalice, koje prenose koristan teret tijekom izvođenja radova na otvorenom moru, moraju zadovoljiti rigorozne zahtjeve u pogledu učinkovitosti i sigurnosti u teškim uvjetima, dok ih iznenadno gibanje ploveće dizalice prouzročeno valovima, čini još težim. U radu se analizira dinamika ploveće dizalice i upoznaje s aktivnim sustavom za kompenzaciju dizanja i spuštanja broda (heave compensation system - HCS) s kojim se postiže pomicanje tereta nezavisno od gibanja broda prouzročenog valovima u uspravnom smjeru. Točnije, uvodi se virtualna tehnologija stvaranja prototipa za sustave plovećih dizalica s ciljem istraživanja stvarnog djelovanja HCS-a. Stvoren je virtualni mehanički model ploveće dizalice kako bi se analizirala dinamika dizalice. Uz to, konstruiran je aktivni HCS za potpogonjeni sustav ploveće dizalice. Za bitan dio HCS-a predlaže se zakon samopodesivog PID upravljanja zasnovan na poboljšanom genetskom algoritmu. Zajednička simulacija i eksperimentalni rezultati pokazuju da se pomicanje tereta zbog vertikalnog gibanja broda može značajno smanjiti u teškim morskim uvjetima.

Ključne riječi

kompenzacija dizanja i spuštanja broda; nelinearno upravljanje; ploveća dizalica; rad na otvorenom moru; virtualni prototip

Hrčak ID:

149365

URI

https://hrcak.srce.hr/149365

Datum izdavanja:

14.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.123 *