hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.24.3.03

Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih

Jasmina Tomašić Humer   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3605-740X ; Filozofski fakultet, Osijek
Dinka Čorkalo Biruški ; Filozofski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (223 KB) str. 367-386 preuzimanja: 253* citiraj
APA 6th Edition
Tomašić Humer, J. i Čorkalo Biruški, D. (2015). Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih. Društvena istraživanja, 24 (3), 367-386. https://doi.org/10.5559/di.24.3.03
MLA 8th Edition
Tomašić Humer, Jasmina i Dinka Čorkalo Biruški. "Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih." Društvena istraživanja, vol. 24, br. 3, 2015, str. 367-386. https://doi.org/10.5559/di.24.3.03. Citirano 23.08.2019.
Chicago 17th Edition
Tomašić Humer, Jasmina i Dinka Čorkalo Biruški. "Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih." Društvena istraživanja 24, br. 3 (2015): 367-386. https://doi.org/10.5559/di.24.3.03
Harvard
Tomašić Humer, J., i Čorkalo Biruški, D. (2015). 'Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih', Društvena istraživanja, 24(3), str. 367-386. https://doi.org/10.5559/di.24.3.03
Vancouver
Tomašić Humer J, Čorkalo Biruški D. Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih. Društvena istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 23.08.2019.];24(3):367-386. https://doi.org/10.5559/di.24.3.03
IEEE
J. Tomašić Humer i D. Čorkalo Biruški, "Provjera temeljnih postavki razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike na ad hoc grupama mladih", Društvena istraživanja, vol.24, br. 3, str. 367-386, 2015. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.24.3.03

Sažetak
Cilj rada bio je na ad hoc grupama mladih provjeriti temeljne postavke razvojnoga modela subjektivne grupne dinamike (Abrams, Rutland i Cameron, 2003). Ispitane su: a) diferencijalna evaluacija (razlika u procjeni članova grupe ovisno o poštivanju normi vlastite grupe); b) diferencijalno uključivanje (percepcija sudionika da ostali pripadnici grupa različito evaluiraju članove ovisno o poštivanju normi); c) unutargrupna pristranost i d) identifikacija s grupom. Pretpostavljeno je da će diferencijalno uključivanje biti medijator odnosa unutargrupne pristranosti i diferencijalne evaluacije. Nadalje, dob sudionika moderirat će odnos opće pristranosti i diferencijalne evaluacije, a identifikacija s grupom odnos diferencijalne evaluacije i diferencijalnog uključivanja.
U istraživanju je sudjelovalo 349 učenika od 12 do 16 godina. U skladu s pretpostavkama, utvrđene su diferencijalna evaluacija i uključivanje te unutargrupna pristranost. Odnos unutargrupne pristranosti i diferencijalne evaluacije nije bio moderiran dobi sudionika. Unutargrupna pristranost direktno je utjecala na diferencijalnu evaluaciju, ali je taj utjecaj bio i posredovan diferencijalnim uključivanjem. Potvrđeno je i da identifikacija s grupom moderira odnos diferencijalnog uključivanja i evaluacije.

Ključne riječi
unutargrupna pristranost; diferencijalna evaluacija; diferencijalno uključivanje; identifikacija s vlastitom grupom

Hrčak ID: 149874

URI
https://hrcak.srce.hr/149874

[engleski]

Posjeta: 537 *