APA 6th Edition Cakić, L. (2015). Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka. Društvena istraživanja, 24 (3), 427-441. https://doi.org/10.5559/di.24.3.06
MLA 8th Edition Cakić, Lara. "Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka." Društvena istraživanja, vol. 24, br. 3, 2015, str. 427-441. https://doi.org/10.5559/di.24.3.06. Citirano 19.01.2021.
Chicago 17th Edition Cakić, Lara. "Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka." Društvena istraživanja 24, br. 3 (2015): 427-441. https://doi.org/10.5559/di.24.3.06
Harvard Cakić, L. (2015). 'Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka', Društvena istraživanja, 24(3), str. 427-441. https://doi.org/10.5559/di.24.3.06
Vancouver Cakić L. Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka. Društvena istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 19.01.2021.];24(3):427-441. https://doi.org/10.5559/di.24.3.06
IEEE L. Cakić, "Verbalne strategije majki djece različita spola pri pomaganju u rješavanju kognitivnih problemskih zadataka", Društvena istraživanja, vol.24, br. 3, str. 427-441, 2015. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.24.3.06
Sažetak Cilj rada bio je utvrditi verbalne strategije koje rabe majke
prilikom pomaganja djeci u dobi od 5 do 7 godina u
rješavanju kognitivnih zadataka u zoni idućega razvoja te
utvrditi rabe li majke različite verbalne strategije s obzirom
na djetetov spol. U istraživanju su sudjelovale majke (N = 80)
i njihova djeca (41 dječak i 39 djevojčica). Majke i djeca
snimani su videokamerom tijekom rješavanja kognitivnih
zadataka, a potom su snimke analizirane. Analizirane su
verbalne reakcije majki nakon netočnoga i nakon točnoga
djetetova odgovora kad su prvi odgovori ili više djetetovih
odgovora bili netočni. Majke se ne razlikuju s obzirom na
spol djece po strategijama pomaganja u rješavanju
kognitivnih zadataka, kao ni u verbalnim strategijama kad bi
djeca točno riješila zadatak. Djevojčicama su majke najčešće
pomagale riješiti zadatke tako da su ih poticale na
razmišljanje, dok su kod pomaganja dječacima majke
najčešće primjenjivale tehniku građenja skela. Kada bi djeca
točno riješila zadatak, pošto su prvi ili više djetetovih
odgovora bili netočni, najčešća strategija majki i za dječake i
za djevojčice bila je da daju povratnu informaciju o točnom
rješenju.