Izvorni znanstveni članak
Drugi ekspresionizam Vilka Gecana
Zvonko Maković
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
U tijeku druge polovice dvadesetih i početkom tridesetih godina moguće je u europskom slikarstvu prepoznati jedan hibridan oblik ekspresionizma. U njemu se više prepoznaju elementi izraza Van Gogha, nego tragovi autentičnih ekpresionista grupe "Die Brucke". Međutim, žestina Van Gogha u novom se vremenu razvedrava i estetizira, u čemu se osjećajii dodiri francuske umjetnosti fovista (Matisse, Vlaminck). U hrvatskom slikarstvu između 1925. i 1935. mnogi umjetnici prihvaćaju taj novi oblik pojačane ekpresije i usvajaju ga s različitih polazišta. Slučaj slikara Vilka Gecana osobito je zanimjliv, jer je punu afirmaciju stekao oko 1920. upravo u ekspresionističkom ozračju, unatoč vidljivim tehničkim nedostacima. Boravak u Americi nakon 1924. Gecan koristi za sustavno usavršavanje što mu omogućava sigurno vladanje svim izražajnim sredstvima, a s te pozicije umjetnik se priklanja i "drugom ekspresionizmu".
Ključne riječi
Hrčak ID:
150161
URI
Datum izdavanja:
15.12.1996.
Posjeta: 1.459 *