Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Drugi ekspresionizam Vilka Gecana

Zvonko Maković ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 33.421 Kb

str. 145-156

preuzimanja: 518

citiraj


Sažetak

U tijeku druge polovice dvadesetih i početkom tridesetih godina moguće je u europskom slikarstvu prepoznati jedan hibridan oblik ekspresionizma. U njemu se više prepoznaju elementi izraza Van Gogha, nego tragovi autentičnih ekpresionista grupe "Die Brucke". Međutim, žestina Van Gogha u novom se vremenu razvedrava i estetizira, u čemu se osjećajii dodiri francuske umjetnosti fovista (Matisse, Vlaminck). U hrvatskom slikarstvu između 1925. i 1935. mnogi umjetnici prihvaćaju taj novi oblik pojačane ekpresije i usvajaju ga s različitih polazišta. Slučaj slikara Vilka Gecana osobito je zanimjliv, jer je punu afirmaciju stekao oko 1920. upravo u ekspresionističkom ozračju, unatoč vidljivim tehničkim nedostacima. Boravak u Americi nakon 1924. Gecan koristi za sustavno usavršavanje što mu omogućava sigurno vladanje svim izražajnim sredstvima, a s te pozicije umjetnik se priklanja i "drugom ekspresionizmu".

Ključne riječi

Hrčak ID:

150161

URI

https://hrcak.srce.hr/150161

Datum izdavanja:

15.12.1996.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.459 *