Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Motivacija u učenju hrvatskog znakovnog jezika (HZJ)

Sandra Bradarić-Jončić orcid id orcid.org/0000-0002-0706-3683 ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za oštećenja sluha
Renata Möhr Nemčić orcid id orcid.org/0000-0002-7116-5713 ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za oštećenja sluha


Puni tekst: hrvatski pdf 381 Kb

str. 10-17

preuzimanja: 1.503

citiraj


Sažetak

Upitnikom za ispitivanje motivacije za učenje hrvatskoga znakovnog jezika (HZJ), oblikovanom za potrebe ispitivanja, ispitano je 69 studenata Logopedije na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu i 129 polaznika tečajeva HZJ-a pri udrugama “Dlan” i “Dodir” u Zagrebu. Upitnik o motivaciji sastoji se od 16 čestica s odgovorima na skali Likertovog tipa. U skladu s teorijskim očekivanjima, faktorskom analizom upitnika izdvojena su 3 faktora motivacije za učenje HZJ-a: integrativna, instrumentalna i afektivna motivacija. Analizom varijance rezultata na ekstrahiranim glavnim komponentama motivacije, utvrđene su razlike između studenata Logopedije kojima je HZJ obavezni - odnosno izborni kolegij, te polaznika tečajeva u udrugama. Kod polaznika tečajeva u udrugama integrativna i afektivna motivacija značajno su više izražene, a instrumentalna motivacija značajno je manje izražena nego kod studenata. Obje skupine studenata međusobno su podjednako integrativno i afektivno motivirane za učenje HZJ-a, a instrumentalna motivacija značajno je izraženija kod studenata kojima je HZJ obavezni kolegij. Kod obiju skupina studenata najslabije je izražena afektivna motivacija. Razmatraju se moguća objašnjenja dobivenih rezultata i njihove praktične implikacije.

Ključne riječi

gluhoća; hrvatski znakovni jezik; motivacija za učenje stranog jezika; poučavanje i učenje znakovnog jezika

Hrčak ID:

150370

URI

https://hrcak.srce.hr/150370

Datum izdavanja:

30.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.627 *