hrcak mascot   Srce   HID

Jezikoslovlje, Vol. 16 No. 2-3, 2015.

Izvorni znanstveni članak

Usvajanje govora kod dvodijalektalnoga djeteta: jezični razvoj, utjecaji i ishodi

Nada Županović Filipin ; Sveučilište u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (406 KB) str. 275-305 preuzimanja: 558* citiraj
APA 6th Edition
Županović Filipin, N. (2015). Usvajanje govora kod dvodijalektalnoga djeteta: jezični razvoj, utjecaji i ishodi. Jezikoslovlje, 16 (2-3), 275-305. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/151436
MLA 8th Edition
Županović Filipin, Nada. "Usvajanje govora kod dvodijalektalnoga djeteta: jezični razvoj, utjecaji i ishodi." Jezikoslovlje, vol. 16, br. 2-3, 2015, str. 275-305. https://hrcak.srce.hr/151436. Citirano 18.02.2019.
Chicago 17th Edition
Županović Filipin, Nada. "Usvajanje govora kod dvodijalektalnoga djeteta: jezični razvoj, utjecaji i ishodi." Jezikoslovlje 16, br. 2-3 (2015): 275-305. https://hrcak.srce.hr/151436
Harvard
Županović Filipin, N. (2015). 'Usvajanje govora kod dvodijalektalnoga djeteta: jezični razvoj, utjecaji i ishodi', Jezikoslovlje, 16(2-3), str. 275-305. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/151436 (Datum pristupa: 18.02.2019.)
Vancouver
Županović Filipin N. Usvajanje govora kod dvodijalektalnoga djeteta: jezični razvoj, utjecaji i ishodi. Jezikoslovlje [Internet]. 2015 [pristupljeno 18.02.2019.];16(2-3):275-305. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/151436
IEEE
N. Županović Filipin, "Usvajanje govora kod dvodijalektalnoga djeteta: jezični razvoj, utjecaji i ishodi", Jezikoslovlje, vol.16, br. 2-3, str. 275-305, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/151436. [Citirano: 18.02.2019.]

Sažetak
U radu se opisuje jezični razvoj dvodijalektalnoga djeteta u prve tri godine života. Djetetov je okolinski govor urbana zagrebačka kajkavština, a majčinski mu je novoštokavski ikavski govor kakvim se govori u Splitu. Donosi se prikaz razvojnih faza u usvajanju govora s posebnim osvrtom na podrijetlo usvojenih elemenata. Podatci prikupljeni vođenjem dnevnika te snimkama djetetove interakcije s okolinom uspoređuju se s recentnim istraživanjima usvajanja jezika. Analiziraju se primjeri miješanja i prebacivanja kodova na temelju kojih se utvrđuje redoslijed i način usvajanja varijeteta kojima je dijete okruženo te utjecaji koji do usvajanja dovode. Pokušavaju se istaknuti razlike u načinu na koji dvodijalektalna djeca usvajaju jezik te ukazati na potrebu daljnjega proučavanja te pojave. Naposljetku se, na temelju istraženoga, predviđa djetetov daljnji jezični razvoj.

Ključne riječi
usvajanje govora kod djece; dvodijalektalnost; zagrebački kajkavski govor; splitski novoštokavski ikavski govor; miješanje i prebacivanje kodova

Hrčak ID: 151436

URI
https://hrcak.srce.hr/151436

[engleski]

Posjeta: 1.001 *