Ostalo
Medijsko zavođenje u suvremenom društvu spektakla i manipulacije
Nenad Vertovšek
orcid.org/0000-0001-8543-6580
; Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Sveučilište u Zadru
Anja Tomović
; Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Sveučilište u Zadru (studentica)
Sažetak
Cilj ovog rada je iznijeti očite primjere svakodnevne medijske manipulacije i zavođenja javnosti od strane medija, te ukazati na izuzetan značaj osvješćivanja svakog pojedinca, kao i javnosti uopće, te istaknuti važnost medijskog obrazovanja i stjecanja medijskih kompetencija kako bi se ojačala etička načela u medijskim profesijama, ali i svakodnevnom životu. U prvom djelu rada pojmovno su određeni mediji, vrste medija, funkcije i drugi aspekti njihova funkcioniranja, te je objašnjen i međuodnos samih medija i društva u cijelosti. Drugi dio se bavi ideologijom zavođenja kroz razne povijesne primjere, ironiju i stvarne povode poslovanja i djelovanja različitih medijskih korporacija, također je predstavljen i put od zavođenja prema potpunoj manipulaciji. U sljedećem dijelu zavođenje se objašnjava kao propaganda, odnosno sustav propagande koji nam najbolje objašnjava Noam Chomsky. Na kraju ovoga rada navodimo današnje društvo kao društvo spektakla, te iznosimo težinu nemoralnog medijskog praćenja kriznih događaja.
Ključne riječi
medijske manipulacije; ideologija zavođenja; medijska pismenost; spektakli; virtualna stvarnost
Hrčak ID:
151830
URI
Datum izdavanja:
1.5.2015.
Posjeta: 9.873 *