Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Medijsko zavođenje u suvremenom društvu spektakla i manipulacije

Nenad Vertovšek orcid id orcid.org/0000-0001-8543-6580 ; Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Sveučilište u Zadru
Anja Tomović ; Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Sveučilište u Zadru (studentica)


Puni tekst: hrvatski pdf 408 Kb

str. 952-969

preuzimanja: 6.948

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada je iznijeti očite primjere svakodnevne medijske manipulacije i zavođenja javnosti od strane medija, te ukazati na izuzetan značaj osvješćivanja svakog pojedinca, kao i javnosti uopće, te istaknuti važnost medijskog obrazovanja i stjecanja medijskih kompetencija kako bi se ojačala etička načela u medijskim profesijama, ali i svakodnevnom životu. U prvom djelu rada pojmovno su određeni mediji, vrste medija, funkcije i drugi aspekti njihova funkcioniranja, te je objašnjen i međuodnos samih medija i društva u cijelosti. Drugi dio se bavi ideologijom zavođenja kroz razne povijesne primjere, ironiju i stvarne povode poslovanja i djelovanja različitih medijskih korporacija, također je predstavljen i put od zavođenja prema potpunoj manipulaciji. U sljedećem dijelu zavođenje se objašnjava kao propaganda, odnosno sustav propagande koji nam najbolje objašnjava Noam Chomsky. Na kraju ovoga rada navodimo današnje društvo kao društvo spektakla, te iznosimo težinu nemoralnog medijskog praćenja kriznih događaja.

Ključne riječi

medijske manipulacije; ideologija zavođenja; medijska pismenost; spektakli; virtualna stvarnost

Hrčak ID:

151830

URI

https://hrcak.srce.hr/151830

Datum izdavanja:

1.5.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.708 *