Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

DIJETE KAO AKTIVNI SUDIONIK POLASKA U OSNOVNU ŠKOLU

Ida Somolanji Tokić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Jasna Kretić Majer ; Osnovna škola Franje Krežme u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 226 Kb

str. 103-110

preuzimanja: 2.006

citiraj


Sažetak

Polazak u osnovnu školu tema je koja se posebno aktualizirala novim prijedlogom obveznoga predškolskoga odgoja i obrazovanja sa školskom godinom 2014./2015. U hrvatskoj teoriji i praksi prevladava pristup polasku djeteta u školu kao svojevrsnom testu zrelosti za koji se dijete treba konkretno pripremati u obitelji i dječjem vrtiću. U suvremenom kurikulu treba doći do ukidanja pojma gotovosti i normiranja djece pri polasku u osnovnu školu i problematiku sagledati iz šire perspektive koja uključuje niz sudionika od kojih je najvažniji dijete/učenik. Proces prijelaza za dijete predstavlja svojevrsni stres. U obzir se mora uzeti nekoliko razina prijelaza iz perspektive djeteta čije razumijevanje pridonosi razvoju kontinuiranoga razvojno primjerenoga pristupa prijelazu. Time se daje prednost djetetu kao subjektu odgojno-obrazovnoga procesa. Cilj je ovoga rada istražiti djetetovu percepciju dječjega vrtića i osnovne škole prije i nakon polaska u osnovnu školu čime se želi naglasiti potreba uvažavanja djetetova prijašnjega iskustva pri organizaciji odgojno-obrazovnoga rada. Proveden je postupak intervjuiranja s djecom u dobi od 6 do 7 godina prije polaska u školu i tri mjeseca nakon polaska u školu. Rezultati ukazuju da su djeca svjesna promjena koje se događaju tijekom procesa prijelaza, uočavaju razlike te pri tome proživljavaju snažne pozitivne i negativne emocije.

Ključne riječi

polazak u školu; dječji vrtić; pedagogija slušanja; dijete; intervju

Hrčak ID:

152312

URI

https://hrcak.srce.hr/152312

Datum izdavanja:

19.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.999 *