Stručni rad
DIJETE, ODGOJITELJ, ARHITEKT – PARTNERSKO SUKONSTRUIRANJE PROSTORNO-MATERIJALNOGA OKRUŽENJA DJEČJEGA VRTIĆA
Anita Malašić
; DV Varaždin
Sažetak
U tradicionalnom pristupu kreiranju okruženja za djecu predškolske dobi zastupljena je slika o djetetu kao pasivnom korisniku prostornoga okruženja koje je za njega konstruirao arhitektonski autoritet. Suprotno takvom viđenju stoje suvremena nastojanja da se dijete kao aktivnoga i primarnoga korisnika okruženja ustanove ranoga i predškolskoga odgoja učini sukonstruktorom i sudizajnerom toga okruženja. Takav pristup pretpostavlja razvoj uske suradnje arhitekata i dizajnera, ali i odgojno-obrazovnih djelatnika. U radu se polazi od prirode učenja djeteta predškolske dobi koja predstavlja osnovu u procesu kreiranja kvalitetnoga prostorno-materijalnoga okruženja. U nastavku se razmatraju uloge odgojitelja i arhitekta (i dizajnera) s naglaskom na dva elementarna problema u tom procesu – problem nedostatka suradnje i problem uporabnoga predodređivanja objekta te projektiranje u skladu s tradicionalnom shemom. Završni dio rada orijentiran je na opis mozaičkoga pristupa kao poželjne metodologije koja djetetu predškolske dobi omogućuje da bude aktivni sudionik u procesu konstruiranja osobnoga prostora življenja
Ključne riječi
arhitekt; dijete predškolske dobi; odgojitelj; prostorno-materijalno okruženje; suradnja
Hrčak ID:
152316
URI
Datum izdavanja:
19.6.2015.
Posjeta: 7.980 *