hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214

Dvodimenzijska analiza utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja među malim i srednjim poduzećima

Bojan Morić Milovanović ; DIU Libertas International University, Trg J. F. Kennedya 6b, 10000 Zagreb, Croatia
Dinko Primorac ; University North, Trg dr. Žarka Dolinara 1, 48000 Koprivnica, Croatia
Goran Kozina ; University North, Trg dr. Žarka Dolinara 1, 48000 Koprivnica, Croatia

Puni tekst: hrvatski, pdf (828 KB) str. 247-255 preuzimanja: 344* citiraj
APA 6th Edition
Morić Milovanović, B., Primorac, D. i Kozina, G. (2016). Dvodimenzijska analiza utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja među malim i srednjim poduzećima. Tehnički vjesnik, 23 (1), 247-255. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214
MLA 8th Edition
Morić Milovanović, Bojan, et al. "Dvodimenzijska analiza utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja među malim i srednjim poduzećima." Tehnički vjesnik, vol. 23, br. 1, 2016, str. 247-255. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214. Citirano 25.10.2020.
Chicago 17th Edition
Morić Milovanović, Bojan, Dinko Primorac i Goran Kozina. "Dvodimenzijska analiza utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja među malim i srednjim poduzećima." Tehnički vjesnik 23, br. 1 (2016): 247-255. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214
Harvard
Morić Milovanović, B., Primorac, D., i Kozina, G. (2016). 'Dvodimenzijska analiza utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja među malim i srednjim poduzećima', Tehnički vjesnik, 23(1), str. 247-255. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214
Vancouver
Morić Milovanović B, Primorac D, Kozina G. Dvodimenzijska analiza utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja među malim i srednjim poduzećima. Tehnički vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 25.10.2020.];23(1):247-255. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214
IEEE
B. Morić Milovanović, D. Primorac i G. Kozina, "Dvodimenzijska analiza utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja među malim i srednjim poduzećima", Tehnički vjesnik, vol.23, br. 1, str. 247-255, 2016. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214
Puni tekst: engleski, pdf (828 KB) str. 247-255 preuzimanja: 380* citiraj
APA 6th Edition
Morić Milovanović, B., Primorac, D. i Kozina, G. (2016). Two-dimensional analysis of the influence of strategic networking on entrepreneurial orientation and business performance among SMEs. Tehnički vjesnik, 23 (1), 247-255. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214
MLA 8th Edition
Morić Milovanović, Bojan, et al. "Two-dimensional analysis of the influence of strategic networking on entrepreneurial orientation and business performance among SMEs." Tehnički vjesnik, vol. 23, br. 1, 2016, str. 247-255. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214. Citirano 25.10.2020.
Chicago 17th Edition
Morić Milovanović, Bojan, Dinko Primorac i Goran Kozina. "Two-dimensional analysis of the influence of strategic networking on entrepreneurial orientation and business performance among SMEs." Tehnički vjesnik 23, br. 1 (2016): 247-255. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214
Harvard
Morić Milovanović, B., Primorac, D., i Kozina, G. (2016). 'Two-dimensional analysis of the influence of strategic networking on entrepreneurial orientation and business performance among SMEs', Tehnički vjesnik, 23(1), str. 247-255. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214
Vancouver
Morić Milovanović B, Primorac D, Kozina G. Two-dimensional analysis of the influence of strategic networking on entrepreneurial orientation and business performance among SMEs. Tehnički vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 25.10.2020.];23(1):247-255. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214
IEEE
B. Morić Milovanović, D. Primorac i G. Kozina, "Two-dimensional analysis of the influence of strategic networking on entrepreneurial orientation and business performance among SMEs", Tehnički vjesnik, vol.23, br. 1, str. 247-255, 2016. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20150428210214

Sažetak
Strateško umrežavanje predstavlja proces pomoću kojeg poduzeća ostvaruju povećanu specijalizaciju, efikasnije alociraju transformacijske resurse te optimiziraju međusobnu potporu putem razmjene informacija, intenzivne suradnje i poboljšanja reputacije. Svrha ovog članka je ispitati utjecaj strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća, u kontekstu jedne od desetak drugih malih, otvorenih, tranzicijskih europskih ekonomija. U istraživanju su korišteni financijski i nefinancijski pokazatelji uspješnosti kako bi se preciznije ustanovio višedimenzijski odnos između strateškog umrežavanja, poduzetničke orijentacije i poslovne uspješnosti. Okolina je mjerena pomoću koncepata turbulentnosti, suparništva i dinamičnosti pri čemu je testiran izravan utjecaj okoline na strateško umrežavanje i poduzetničku orijentaciju. Rezultati istraživanja ukazuju da definirani strukturni model posjeduje zadovoljavajuću razinu prikladnosti empirijskim podacima, te ujedno strukturni koeficijenti potvrđuju postavljene istraživačke hipoteze. Također, rezultati istraživanja doprinose jasnijem razumijevanju uloge strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća koja posluju u tranzicijskoj ekonomiji.

Ključne riječi
mala i srednja poduzeća; poduzetnička orijentacija; strateško umrežavanje; uspješnost poslovanja

Hrčak ID: 153178

URI
https://hrcak.srce.hr/153178

[engleski]

Posjeta: 1.145 *