hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.24 No.4 Veljača 2016.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.24.4.02

Školski uspjeh mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika

Ivana Macuka   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8753-8991 ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Irena Burić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9182-968X ; Sveučilište u Zadru, Zadar

Puni tekst: hrvatski, pdf (217 KB) str. 487-507 preuzimanja: 487* citiraj
APA 6th Edition
Macuka, I. i Burić, I. (2015). Školski uspjeh mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika. Društvena istraživanja, 24 (4), 487-507. https://doi.org/10.5559/di.24.4.02
MLA 8th Edition
Macuka, Ivana i Irena Burić. "Školski uspjeh mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika." Društvena istraživanja, vol. 24, br. 4, 2015, str. 487-507. https://doi.org/10.5559/di.24.4.02. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Macuka, Ivana i Irena Burić. "Školski uspjeh mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika." Društvena istraživanja 24, br. 4 (2015): 487-507. https://doi.org/10.5559/di.24.4.02
Harvard
Macuka, I., i Burić, I. (2015). 'Školski uspjeh mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika', Društvena istraživanja, 24(4), str. 487-507. doi: https://doi.org/10.5559/di.24.4.02
Vancouver
Macuka I, Burić I. Školski uspjeh mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika. Društvena istraživanja [Internet]. 01.02.2016. [pristupljeno 24.09.2018.];24(4):487-507. doi: https://doi.org/10.5559/di.24.4.02
IEEE
I. Macuka i I. Burić, "Školski uspjeh mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika", Društvena istraživanja, vol.24, br. 4, str. 487-507, veljača 2016. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.24.4.02

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi zaseban doprinos dimenzija
temperamenta (samokontrole, pozitivne i negativne afektivnosti),
emocionalne regulacije, problema u prilagodbi (internaliziranih i
eksternaliziranih problema) te percepcije roditeljskog ponašanja
majki i očeva (emocionalnosti, prihvaćanja i odbacivanja) u
objašnjenju školskog uspjeha učenika. Istraživanjem je obuhvaćeno
553 djece (275 učenica i 278 učenika) prosječne dobi od
13 godina. Provedbom hijerarhijske regresijske analize na
uzorku dječaka utvrđeno je da temperament, emocionalna regulacija
i kontrola te roditeljsko ponašanje ostvaruju značajne samostalne
doprinose objašnjenju varijabiliteta školskog uspjeha
dječaka. Bolji školski uspjeh postižu dječaci koji su podložniji ljutnji,
manje bojažljivi, efikasnije reguliraju vlastite emocije te percipiraju
da ih majke i očevi više prihvaćaju. Na poduzorku djevojčica
jedino je emocionalna regulacija i kontrola imala značajan
i pozitivan doprinos objašnjenju školskog uspjeha; djevojčice
koje uspješnije reguliraju vlastite emocije uspješnije su u školi.

Ključne riječi
školski uspjeh; temperament; emocionalna regulacija; problemi u prilagodbi; roditeljsko ponašanje

Hrčak ID: 153419

URI
https://hrcak.srce.hr/153419

[engleski]

Posjeta: 1.044 *