Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Neki sociološki aspekti vrednota u obrazovanju

Jadranka Goja ; Institut za društvena istraživanja, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 7.411 Kb

str. 497-503

preuzimanja: 868

citiraj


Sažetak

Sociološki pristup proučavanju vrednota u obrazovanju zanimljiv je prvenstveno u onim aspektima u kojima pokušava odgovoriti na pitanja — tko su nosioci vladajućih društvenih i kulturnih vrijednosti u društvu, a time i u obrazovanju, te kako se ti p o s e b n i kulturni i društveni ciljevi i vrijednosti iskazuju unutar nastavnih planova i programa, te unutar pedagoške teorije kao z n a n s t v e n i i o p ć e k u l t u r n i , tvoreći određen svjetonazor. Time pristup obrazovanju kao organiziranom i institucionaliziranom aspektu kulturakcijskog procesa zahtijeva da se obrazovanje analizira i s obzirom na njegovu vrijednosnu (kulturološku i ideološku) dimenziju, te da se pitanje vrednota u obrazovanju postavi kao pitanje oficijelne i vladajuće kuhare i njezinog svjetonazora.

Ključne riječi

Hrčak ID:

155248

URI

https://hrcak.srce.hr/155248

Datum izdavanja:

30.9.1990.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.361 *