Revija za sociologiju, Vol. 21 No. 3, 1990.
Izvorni znanstveni članak
Neki sociološki aspekti vrednota u obrazovanju
Jadranka Goja
; Institut za društvena istraživanja, Zagreb
Sažetak
Sociološki pristup proučavanju vrednota u obrazovanju zanimljiv je prvenstveno u onim aspektima u kojima pokušava odgovoriti na pitanja — tko su nosioci vladajućih društvenih i kulturnih vrijednosti u društvu, a time i u obrazovanju, te kako se ti p o s e b n i kulturni i društveni ciljevi i vrijednosti iskazuju unutar nastavnih planova i programa, te unutar pedagoške teorije kao z n a n s t v e n i i o p ć e k u l t u r n i , tvoreći određen svjetonazor. Time pristup obrazovanju kao organiziranom i institucionaliziranom aspektu kulturakcijskog procesa zahtijeva da se obrazovanje analizira i s obzirom na njegovu vrijednosnu (kulturološku i ideološku) dimenziju, te da se pitanje vrednota u obrazovanju postavi kao pitanje oficijelne i vladajuće kuhare i njezinog svjetonazora.
Ključne riječi
Hrčak ID:
155248
URI
Datum izdavanja:
30.9.1990.
Posjeta: 1.764 *