Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Poduzetništvo – način ponašanja organizacije i menedžmenta

Fikreta Bahtijarević-Šiber ; Ekonomski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 12.301 Kb

str. 529-541

preuzimanja: 2.620

citiraj


Sažetak

Sa sve većim poslovnim i znanstvenim interesom za poduzetništvo povećava se i broj različitih koncepata i pristupa tom fenomenu. Umjesto sinteze spoznaja različitih znanosti (ekonomije, sociologije, psihologije i dr.) djelatna postaje difuzija, »zamagljivanje« i fluidnost predmeta istraživanja ili njegovo svođenje na jednu dimenziju ovisno o disciplinarnom pristupu i »kutu promatranja«. Time se namjesto teorijske fundiranosti i eksplikacije koncept sve više pretvara u »teorijsku apstrakciju« vrlo raznolikih sadržaja i dimenzija. Noviji pokušaji integriranja spoznaja i adekvatnijeg konceptualiziranja tog fenomena situiraju ga u bihejvioralni okvir analize, uzimajući za ishodište poduzetništvo kao specifičan oblik inovativnog i razvojno orijentiranog ponašanja koje osigurava kontinuirani, brzi rast i stalne promjene. Takav pristup omogućava vezivanja poduzetništva uz organizaciju i menedžement a ne samo pojedince, za velika a ne samo mala poduzeća, za sve društvene djelatnosti ne samo privredu i uvođenje koncepta kolektivnog poduzetništva namjesto njegovog promatranja kao isključivo individualne aktivnosti i pojedinačnog akta (osnivanja vlastitog poduzeća npr.). Polazeći od takvog konceptualnog okvira u radu se analiziraju bitne komponente poduzetničke organizacije i menedžmenta. Poduzetničko ponašanje organizacije smatra se rezultatom visoke interakcije 5 ključnih varijabli svake organizacije i njene uspješnosti: ljudi, strategije, strukture, organizacijske kulture i menadžmenta. To su ujedno dimenzije na kojima se kvalitativno razlikuju poduzetničke od nepoduzetničkih, birokratskih organizacija.

Ključne riječi

Hrčak ID:

155251

URI

https://hrcak.srce.hr/155251

Datum izdavanja:

30.9.1990.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.914 *