Nursing journal, Vol. 21 No. 1, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.004
Razvoj emocionalnih vrijednosti studenata stručnih studija Veleučilišta u Varaždinu The development of emotional values among students of Polytechnic of Varaždin
Marijana Neuberg
orcid.org/0000-0002-1850-3808
; Sveučilište Sjever, Sveučilišni centar Varaždin, Jurja Križanića 33, 42000 Varaždin, Hrvatska
Igor Plečko
orcid.org/0000-0002-8747-7703
; Opća bolnica Varaždin, Odjel za interne bolesti, Ivana Meštrovića b.b., 42000 Varaždin, Hrvatska
Sažetak
Cilj/Svrha: Emocije utječu na razvoj životnih situacija, na donošenje odluka, na razvijanje komunikacije. Razvijanje svjesnosti o postojanju i upravljanju emocijama, ali i o važnosti empatije i motiviranja samog sebe, jedna je od najvažnijih zadaća svakog čovjeka, a posebno medicinskih djelatnika koja će na taj način pridonijeti podizanju kvalitete medicinske skrbi i stvaranju povjerenja između pacijenta i zdravstvenog radnika. Potaknuti nedostatkom emocionalne inteligencije
kod medicinskih sestara, obavili smo istraživanje kojemu je svrha bila
prikazati razvijenost emocionalne inteligencije studenata studija sestrinstva u usporedbi s ostalim stručnim studijima Veleučilišta u Varaždinu.
Metode: Podaci za istraživanje prikupljeni su s pomoću originalnog anketnog upitnika koji je proveden na internetskim stranicama Veleučilišta u Varaždinu tijekom mjeseca travnja 2013. godine. Anketni upitnik ispravno je ispunilo 110 studenata stručnog studija sestrinstva i 65 studenata ostalih studija Veleučilišta u Varaždinu. Razlike su analizirane na razini ukupnog rezultata, uspoređujući obje skupine ispitanika.
Rezultati: Iznalazi se iznimno visoka svjesnost vlastitih osjećaja, samosvijest, kod obje skupine ispitanika. Dokazano je visoko razumijevanje vlastitih osjećaja i uzroka javljanja određene emocije u objema skupinama ispitanih studenata. Samim time nije potvrđena hipoteza kako su samosvijest i emocionalna inteligencija razvijeniji kod studenata Stručnog studija sestrinstva. Rezultati tvrdnje, koja se odnosila na motiviranost, kao komponentu emocionalne inteligencije,
dali su najniže rezultate aritmetičke sredine odgovora u svih 8 tvrdnji navedenih u upitniku te je motivacija najmanje razvijena komponenta emocionalne inteligencije ispitana anketnim upitnikom kod studenata.
Rasprava: Emocionalna inteligencija iznimno je važna u svakodnevnom životu. Stoga je bitno razviti emocionalne kompetencije: mosvladavanje, samosvjesnost, motiviranost, empatiju i socijalne vještine. Upravo te vještine nužne su u radu medicinske sestre.
Ključne riječi
emocije; emocionalna inteligencija; empatija; studenti studija sestrinstva Key words: emotions; emotional intelligence; empathy; students of Nursing
Hrčak ID:
155350
URI
Datum izdavanja:
8.4.2016.
Posjeta: 1.984 *