hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om

Tena Velki   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Sveučilište J.J. Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Renata Cimer ; Sveučilište J.J. Strossmayera, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (328 KB) str. 71-87 preuzimanja: 712* citiraj
APA 6th Edition
Velki, T. i Cimer, R. (2011). Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om. Klinička psihologija, 4 (1-2), 71-87. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/158514
MLA 8th Edition
Velki, Tena i Renata Cimer. "Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om." Klinička psihologija, vol. 4, br. 1-2, 2011, str. 71-87. https://hrcak.srce.hr/158514. Citirano 04.08.2020.
Chicago 17th Edition
Velki, Tena i Renata Cimer. "Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om." Klinička psihologija 4, br. 1-2 (2011): 71-87. https://hrcak.srce.hr/158514
Harvard
Velki, T., i Cimer, R. (2011). 'Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om', Klinička psihologija, 4(1-2), str. 71-87. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/158514 (Datum pristupa: 04.08.2020.)
Vancouver
Velki T, Cimer R. Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om. Klinička psihologija [Internet]. 2011 [pristupljeno 04.08.2020.];4(1-2):71-87. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158514
IEEE
T. Velki i R. Cimer, "Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om", Klinička psihologija, vol.4, br. 1-2, str. 71-87, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158514. [Citirano: 04.08.2020.]

Sažetak
ADHD (poremećaj pažnje/hiperaktivni poremećaj) jedan je od najčešćih poremećaja ponašanja u djetinjstvu i adolescenciji. Teškoće u učenju, slabi školski rezultati, problemi u međuvršnjačkim odnosima, problemi s kontrolom ponašanja svakodnevica su djece s ADHD-om. Nerazumijevanje samog poremećaja, djetetovih osjećaja i nemogućnosti da se adekvatno nosi sa svakodnevnim zahtjevima rijetko su prepoznati na vrijeme. Roditelji i učitelji nedovoljno su upoznati sa simptomima poremećaja i načinima pomoći i pružanja podrške ovakvoj djeci. Cilj ovog rada je prikazati na primjeru sedmogodišnjeg dječaka s ADHD-om različite načine rada kako bi mu se osigurala adekvatna podrška i pomoć nužna za njegov napredak. Ono što ovaj primjer prikazuje je rad na 3 razine ekološkog sustava: na individualnoj (sa samim djetetom, njegovim osobinama, nedostacima, snagama i potencijalima), na mikrosustavu (rad
s obitelji djeteta) i na egzosustavu (rad s učiteljicom i asistenticom u nastavi). Na taj način zahvaćaju se najvažnije sfere djetetova života te djeluje na jačanje zaštitnih i na smanjenje rizičnih faktora, čime omogućavamo djetetu da optimalno iskoristi svoje potencijale te napreduje.

Ključne riječi
teorija ekoloških sustava; ADHD; prikaz slučaja; rizični i zaštitni faktori

Hrčak ID: 158514

URI
https://hrcak.srce.hr/158514

[engleski]

Posjeta: 1.096 *