Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.25.2.02

Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti

Barbara Kušević orcid id orcid.org/0000-0001-8911-3295 ; Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 201 Kb

str. 179-198

preuzimanja: 2.233

citiraj


Sažetak

Suradnja obitelji i škole dugi se niz godina u teorijskim
diskursima i odgojno-obrazovnoj praksi apostrofira kao jedan od
krucijalnih čimbenika osiguranja djetetova školskog uspjeha i
cjelovita razvoja, čime je dosegla status bitnoga indikatora
kvalitete nastavnikova rada, ali i zainteresiranosti roditelja za
dijete. Takvo percipiranje važnosti suradnje obitelji i škole stvorilo
je plodno tlo za reprodukciju društvenih nejednakosti, jer zbog
svojih osobnih karakteristika ili obilježja svoje obitelji mnogi
roditelji na zahtjev da surađuju jednostavno ne mogu odgovoriti,
riskirajući time da budu etiketirani kao nezainteresirani, nemarni
ili čak loši roditelji. Polazeći od toga temeljnog ambigviteta
suradnje, smještene u kontekst škole kao mjesta socijalne
reprodukcije, u središnjem dijelu rada analiziraju se elementi
pluralizma suvremenih obitelji koji u suradnji sa školom mogu
djelovati kao faktori moguće opresije nad roditeljima, dok se u
završnome dijelu rada promišlja kako škole mogu odgovoriti na
analiziranu situaciju te postići da u suradnji s obiteljima ne
stvaraju nejednakosti koje inicijalno nastoje eliminirati.

Ključne riječi

suradnja obitelji i škole; reprodukcija nejednakosti, različitost roditelja; pluralizam suvremenih obitelji; kritička pedagogija

Hrčak ID:

161844

URI

https://hrcak.srce.hr/161844

Datum izdavanja:

5.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.923 *