Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.24141/1/1/1/2

Psihoedukacija o antipsihoticima u povećanju suradljivosti i efikasnosti liječenja

Slađana Štrkalj Ivezić ; Klinika za psihijatriju Vrapče
Lana Mužinić ; Klinika za psihijatriju Klinička bolnica Dubrava
Marijo Vrdoljak ; Dom za psihički bolesne osobe, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 210 Kb

str. 25-34

preuzimanja: 1.083

citiraj


Sažetak

Rad prikazuje različite faktore koji utječu na suradljivost uzimanja antipsihotika s ciljem sveobuhvatnog sagledavanja suradljivosti u uzimanju lijekova osoba oboljelih od shizofrenije i drugih psihotičnih poremećaja. Pregled literature o suradljivosti pokazuje da su najkonzistentniji faktori povezani s nesuradljivošću nedostatak dobroga terapijskog odnosa s pacijentom i nedostatak uvida u postojanje bolesti, stoga bi vodeće strategije u postupanju sa suradljivošću trebale biti psihosocijalne. Premda su se mnogi pristupi, poput psihoedukacije i motivacijskog intervjuiranja, pokazali korisnima za povećanje suradljivosti, uključujući i terapiju suradljivosti, ne može se zaključiti da je bilo koji pristup bolji. balansirani pristup psihološkim metodama koje uključuju elemente psihoedukacije, motivacijskog intervjuiranja, stvaranja odnosa povjerenja, aktivno uključenje u donošenje odluka o lije- čenju, orijentaciju prema osnaživanju i oporavku, točne informacije o bolesti i liječenju povezane s kontekstom osobnog života pacijenta i perspektivom oporavka te borbu protiv stigme i samostigmatizacije put je koji će pomoći da većina nesuradljivih bolesnika postane suradljiva i da suradljivi ostanu suradljivi.

Ključne riječi

psihoedukacija; suradljivost; antipsihotici

Hrčak ID:

162874

URI

https://hrcak.srce.hr/162874

Datum izdavanja:

28.9.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.233 *