hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

SUVREMENE TENDENCIJE U RAZVITKU MARKETINGA - OSVRT NA DIREKTNI MARKETING

Stjepan Dvorski
Tihomir Vranešević
Damir Dobrinić

Puni tekst: hrvatski, pdf (271 KB) str. 619-640 preuzimanja: 16.102* citiraj
APA 6th Edition
Dvorski, S., Vranešević, T. i Dobrinić, D. (2004). SUVREMENE TENDENCIJE U RAZVITKU MARKETINGA - OSVRT NA DIREKTNI MARKETING. Ekonomski pregled, 55 (7-8), 619-640. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/16308
MLA 8th Edition
Dvorski, Stjepan, et al. "SUVREMENE TENDENCIJE U RAZVITKU MARKETINGA - OSVRT NA DIREKTNI MARKETING." Ekonomski pregled, vol. 55, br. 7-8, 2004, str. 619-640. https://hrcak.srce.hr/16308. Citirano 25.11.2020.
Chicago 17th Edition
Dvorski, Stjepan, Tihomir Vranešević i Damir Dobrinić. "SUVREMENE TENDENCIJE U RAZVITKU MARKETINGA - OSVRT NA DIREKTNI MARKETING." Ekonomski pregled 55, br. 7-8 (2004): 619-640. https://hrcak.srce.hr/16308
Harvard
Dvorski, S., Vranešević, T., i Dobrinić, D. (2004). 'SUVREMENE TENDENCIJE U RAZVITKU MARKETINGA - OSVRT NA DIREKTNI MARKETING', Ekonomski pregled, 55(7-8), str. 619-640. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/16308 (Datum pristupa: 25.11.2020.)
Vancouver
Dvorski S, Vranešević T, Dobrinić D. SUVREMENE TENDENCIJE U RAZVITKU MARKETINGA - OSVRT NA DIREKTNI MARKETING. Ekonomski pregled [Internet]. 2004 [pristupljeno 25.11.2020.];55(7-8):619-640. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/16308
IEEE
S. Dvorski, T. Vranešević i D. Dobrinić, "SUVREMENE TENDENCIJE U RAZVITKU MARKETINGA - OSVRT NA DIREKTNI MARKETING", Ekonomski pregled, vol.55, br. 7-8, str. 619-640, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/16308. [Citirano: 25.11.2020.]

Sažetak
Direktni marketing, kao marketinški pojam, javlja se početkom
šezdesetih godina dvadesetog stoljeća, predstavljajući novi pristup u
prodajnoj komunikaciji s tržištem. Za razliku od klasičnih metoda jednosmjernog komuniciranja (prodavač – kupac), direktni marketing se oslanja na dvosmjernu (interaktivnu) komunikaciju. Suštinu te komunikacije čini skup aktivnosti pomoću kojih prodavač izravno ulaže napore prema ciljanom potrošaču/korisniku kako bi dobio mjerljiv odgovor ili transakciju. Vrlo oštro konkurentsko okruženje te sofisticiran i educiran korisnik traži prilagodbu ukupnog poslovnog procesa željama i potrebama svakog korisnika posebno. Uspostava dugoročnog odnosa povjerenja, koju direktni marketing omogućava, pridonosi zadržavanju postojećih i lakšem pridobivanje novih korisnika. Aktivnosti direktnog marketinga zasnivaju se na bazama podataka i medijima interaktivnog komuniciranja. Baze podataka omogućavaju odabir ciljnog tržišta (kupca), prema kojem se djeluje odabirom odgovarajućeg promidžbeno/prodajnog medija. Najpoznatiji mediji direktnog marketinga svakako su katalozi, direktna pošta i telefon (telemarketing), dok se u praksi koriste i mnogi drugi poput: televizije, radija, Interneta, mobitela, tiska, inserata… Prodajna komunikacija direktnim marketingom zahtijeva strogo kontrolirani i unaprijed planirani pristup. S time u vezi svaki korak u kampanji traži pažljivo prethodno testiranje. Mjerljivost je slijedeća karakteristika koja direktni marketing izdvaja od ostalih promidžbeno/prodajnih aktivnosti. Marketeri su u prilici, na temelju informacije o količini i vrsti dobivenih odgovora ili narudžbi kontrolirati uspješnost ili neuspješnost kampanje, donositi odluke o njezinom nastavku, promjenama i sl.

Ključne riječi
direktni marketing; prodaja; komunikacija; baze podataka; mediji

Hrčak ID: 16308

URI
https://hrcak.srce.hr/16308

[engleski]

Posjeta: 18.999 *