Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ZADOVOLJSTVO POSLOM NASTAVNIKA NJEMAČKOGA JEZIKA U HRVATSKOJ

Jasminka Pernjek orcid id orcid.org/0000-0002-7716-3153 ; Srednja škola "Krapina" (Jezična gimnazija), Krapina, Hrvatska
Ivana Matić orcid id orcid.org/0000-0001-8340-2280 ; Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.617 Kb

str. 4-28

preuzimanja: 792

citiraj


Sažetak

Zadovoljstvo poslom važan je indikator osjećane kvalitete života i čimbenik koji ima povratni učinak na kvalitetu rada pojedinca. Prema provedenim istraživanjima zadovoljstvo nastavnika najvažniji je pojedinačni čimbenik obrazovnog uspjeha učenika. Studije temeljene na teoriji samoodređenja ukazuju na korelacije između (ne)zadovoljstva određenim aspektima zanimanja, samoregulirane motivacije nastavnika te motivacije i postignuća učenika. Ovo se istraživanje bavi čimbenicima zadovoljstva nastavnika njemačkoga jezika u Hrvatskoj. Cilj je ovog eksplanatornog istraživanja utvrditi koji čimbenici utječu na (ne)zadovoljstvo poslom nastavnika njemačkoga jezika, a time i na učinkovitosti učenja i poučavanja. Istraživanje je provođeno tijekom skupa Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkoga jezika u listopadu 2015., a ispitanici su bili nastavnici u osnovnim i srednjim školama. Kao mjerni instrument korišten je upitnik konstruiran za prethodna istraživanja zadovoljstva nastavnika u Švicarskoj. Rezultati su pokazali kako je mnogo više čimbenika zadovoljstva nego nezadovoljstva. Čimbenik koji se pokazao kao najznačajniji uzrok zadovoljstva nastavnika rad je s djecom.

Ključne riječi

motivacija; nastavnici njemačkoga jezika; teorija samoodređenja; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID:

164852

URI

https://hrcak.srce.hr/164852

Datum izdavanja:

26.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.227 *