Izvorni znanstveni članak
ZADOVOLJSTVO POSLOM NASTAVNIKA NJEMAČKOGA JEZIKA U HRVATSKOJ
Jasminka Pernjek
orcid.org/0000-0002-7716-3153
; Srednja škola "Krapina" (Jezična gimnazija), Krapina, Hrvatska
Ivana Matić
orcid.org/0000-0001-8340-2280
; Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec, Hrvatska
Sažetak
Zadovoljstvo poslom važan je indikator osjećane kvalitete života i čimbenik koji ima povratni učinak na kvalitetu rada pojedinca. Prema provedenim istraživanjima zadovoljstvo nastavnika najvažniji je pojedinačni čimbenik obrazovnog uspjeha učenika. Studije temeljene na teoriji samoodređenja ukazuju na korelacije između (ne)zadovoljstva određenim aspektima zanimanja, samoregulirane motivacije nastavnika te motivacije i postignuća učenika. Ovo se istraživanje bavi čimbenicima zadovoljstva nastavnika njemačkoga jezika u Hrvatskoj. Cilj je ovog eksplanatornog istraživanja utvrditi koji čimbenici utječu na (ne)zadovoljstvo poslom nastavnika njemačkoga jezika, a time i na učinkovitosti učenja i poučavanja. Istraživanje je provođeno tijekom skupa Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkoga jezika u listopadu 2015., a ispitanici su bili nastavnici u osnovnim i srednjim školama. Kao mjerni instrument korišten je upitnik konstruiran za prethodna istraživanja zadovoljstva nastavnika u Švicarskoj. Rezultati su pokazali kako je mnogo više čimbenika zadovoljstva nego nezadovoljstva. Čimbenik koji se pokazao kao najznačajniji uzrok zadovoljstva nastavnika rad je s djecom.
Ključne riječi
motivacija; nastavnici njemačkoga jezika; teorija samoodređenja; zadovoljstvo poslom
Hrčak ID:
164852
URI
Datum izdavanja:
26.7.2016.
Posjeta: 2.227 *