hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31337/oz.71.2.8

Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka

Marjan Ninčević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3027-4729 ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Dunja Jurić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2757-201X ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (156 KB) str. 247-256 preuzimanja: 481* citiraj
APA 6th Edition
Ninčević, M. i Jurić, D. (2016). Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka. Obnovljeni život, 71. (2.), 247-256. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.8
MLA 8th Edition
Ninčević, Marjan i Dunja Jurić. "Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka." Obnovljeni život, vol. 71., br. 2., 2016, str. 247-256. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.8. Citirano 29.03.2020.
Chicago 17th Edition
Ninčević, Marjan i Dunja Jurić. "Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka." Obnovljeni život 71., br. 2. (2016): 247-256. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.8
Harvard
Ninčević, M., i Jurić, D. (2016). 'Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka', Obnovljeni život, 71.(2.), str. 247-256. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.8
Vancouver
Ninčević M, Jurić D. Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka. Obnovljeni život [Internet]. 2016 [pristupljeno 29.03.2020.];71.(2.):247-256. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.8
IEEE
M. Ninčević i D. Jurić, "Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka", Obnovljeni život, vol.71., br. 2., str. 247-256, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31337/oz.71.2.8

Sažetak
Kompetencija se u kontekstu uloge nastavnika određuje kao profesionalna mjerodavnost visoke stručne razine; kvalitetna pedagoška izobraženost i osposobljenost koje su stečene pedagoškom izobrazbom i stalnim pedagoškim usavršavanjem.
Posebno značenje pri izgradnji podržavajućeg odnosa s učenicima i profiliranju uspješnog nastavnika imaju kompetencija kreativnosti i socijalna kompetencija, kao izvori motivacije, pretpostavke razvoja kreativnosti učenika i konstruktivne komunikacije između nastavnika i učenika. Posebno se to odnosi na nastavu vjeronauka, predmeta koji promiče cjelovit odgoj i obrazovanje učenika te ističe
osobne, društvene, vjerničke i općeljudske vrednote. Stoga je cilj ovoga rada bio utvrditi razinu samoprocjene socijalne kompetencije i kompetencije kreativnosti srednjoškolskih vjeroučitelja u Republici Hrvatskoj. U istraživanju su 304 vjeroučitelja procijenila svoje kompetencije ispunjavanjem upitnika Pedagoško–kompetencijski
profil vjeroučitelja. Utvrđena je značajna razlika u procjeni važnosti
socijalne kompetencije između muškaraca i žena, pri čemu žene navedenu kompetenciju procjenjuju važnijom u odnosu na muškarce. Nije pronađena razlika u procjeni važnosti kompetencije kreativnosti s obzirom na spol, kao ni razlika u procjenama kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije s obzirom na vrstu škole, trajanje staža i status sudionika. Dobiveni su rezultati promatrani u svjetlu suvremenih istraživanja pedagoških kompetencija, čimbenika koji ih određuju i implikacija koje ostvaruju.

Ključne riječi
pedagoške kompetencije; vjeronauk; kompetencija kreativnosti; socijalna kompetencija

Hrčak ID: 165501

URI
https://hrcak.srce.hr/165501

[engleski]

Posjeta: 771 *