Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.25.3.03

Roditeljski kulturni kapital kao odrednica kulturnih preferencija mladih

Krešimir Krolo orcid id orcid.org/0000-0002-4556-7698 ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Sven Marcelić ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Željka Tonković ; Sveučilište u Zadru, Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 218 Kb

str. 329-351

preuzimanja: 1.717

citiraj


Sažetak

Rad polazi od koncepta kulturnoga kapitala Pierrea Bourdieua i
razlikovanja utjelovljenog, objektiviranog i institucionaliziranog
kulturnog kapitala, pri čemu je temeljni cilj rada ispitati povezanost
kulturnih preferencija srednjoškolaca i raznih oblika kulturnoga
kapitala njihovih roditelja. Podaci su prikupljeni anketnim
istraživanjem učenika srednjih škola u Zadarskoj županiji
(N = 868) 2014. godine. Kulturne preferencije srednjoškolaca
operacionalizirane su trima dimenzijama kulturne potrošnje. To
su: potrošnja visoke kulture, potrošnja tradicionalno-popularne
kulture i potrošnja rokersko-alternativne kulture. Nalazi hijerarhijske
regresijske analize pokazuju da je roditeljski kulturni kapital
značajan prediktor kulturnih preferencija mladih. Pritom je
utjelovljeni kulturni kapital roditelja potvrđen kao važniji prediktor
od objektiviranoga i institucionaliziranoga kulturnog kapitala, ali i
od ekonomskoga kapitala. U skladu s dosadašnjim nalazima,
rezultati upućuju na jasno diferenciranje potrošnje visoke kulture i
popularno-zabavne kulture. S druge strane, rokersko-alternativni
tip potrošnje pozitivno je povezan s izloženosti visokoj kulturi u
obiteljskom okruženju, što upućuje na promjene značenja
kulturnoga sadržaja.

Ključne riječi

kulturna potrošnja; kulturni kapital; glazbeni ukus; srednjoškolci; Zadar

Hrčak ID:

168391

URI

https://hrcak.srce.hr/168391

Datum izdavanja:

3.11.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.308 *