Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20150605083707

Spajanja i preuzimanja poduzeća u odrazu mjehura od sapunice

Slavka T. Nikolić ; Faculty of Technical Sciences, University of Novi Sad, Trg Dositeja Obradovića 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Maša Bukurov orcid id orcid.org/0000-0002-6171-2226 ; Faculty of Technical Sciences, University of Novi Sad, Trg Dositeja Obradovića 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Dejan Erić ; Institute of Economic Sciences and Belgrade Banking Academy, Zmaj Jovina 12, 11000 Belgrade, Serbia
Jelena Stanković ; Faculty of Technical Sciences, University of Novi Sad, Trg Dositeja Obradovića 6, 21000 Novi Sad, Serbia


Puni tekst: hrvatski pdf 938 Kb

str. 1805-1812

preuzimanja: 764

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 938 Kb

str. 1805-1812

preuzimanja: 391

citiraj


Sažetak

Spajanja i preuzimanja (M&A - Mergers and Acquisitions) imaju dugu povijest, ali nažalost vrlo kratak životni vijek. Visok stupanj njihovog neuspjeha otvara stara pitanja i zahtijeva nove odgovore. Ovaj rad predstavlja izvorni pogled na spajanja i preuzimanja primjenom znanstvene metode analogije s mjehurima od sapunice, gdje je posebna pažnja posvećena "tvrdim" i "mekim" pokazateljima M&A uspjeha. Cilj ovog rada je ukazati na određeni značaj jedva mjerljivih, takozvanih "mekih" elemenata (ne)uspjeha u M&A, a kroz analogije sa mjehurićima od sapunice pojasniti razloge neuspjeha spajanja i preuzimanja. Kako bi potvrdili sličnosti mjehurova od sapunice s realnim poslovnim situacijama, autori su pružili relevantne analogije ojačane analizom kratkih studija slučaja. Na temelju zaključaka, donositelji odluka u ovakvim poslovnim uvjetima će moći provoditi takve poslovne strategije koje će stvarati učinkovitije poslovne saveze koji će trajati duže.

Ključne riječi

analogija; mjehuri od sapunice; spajanja i preuzimanja (M&A); strategija; upravljanje; uspjeh

Hrčak ID:

169369

URI

https://hrcak.srce.hr/169369

Datum izdavanja:

29.11.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.488 *