Nursing journal, Vol. 21 No. 3, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.047
Stavovi učenika škole za medicinske sestre o volontiranju
Mirjana Kozina
; Škola za medicinske sestre Vrapče, Bolnička cesta 32, 10000 Zagreb, Republika Hrvatska
Ninoslav Mimica
; Klinika za psihijatriju Vrapče, Bolnička cesta 32, 10000 Zagreb, Republika Hrvatska
Sažetak
Cilj: Istražiti stavove o volontiranju učenika škole za medicinske sestre, doprinos škole u informiranju o volontiranju te spremnost učenika na uključivanje u volonterske aktivnosti u školi.
Ispitanici i metode: Istraživanje je provedeno anonimno u Školi za medicinske sestre Vrapče u ožujku 2014. godine ispunjavanjem već objavljenog Upitnika o volontiranju. Upitnik je primijenjen od Ledić [2001] u istraživanju o uključenosti građana u civilne inicijative u zajednici. U ispitivanju su sudjelovali svi učenici prvog i četvrtog razreda, njih 161, u dobi od 14 do 20 godina. Od toga [75
(46,9%)] prvog i [85 (53,1%)] učenika četvrtog razreda. Broj upitnika koji ulaze u analizu je 160. Jedan upitnik je izuzet. U interpretaciji rezultata korištene su metode deskriptivne statistike za procjenu učestalosti i postotaka pojedinih skupina odgovora. Za testiranje neovisnosti varijable korišten je hi-kvadrat, a za dio upitnika kojim ispitujemo stavove na skali procjene primijenjen je t-test.
Rezultati: Od 156 (97,5%) s pojmom volontiranja upoznato je 145 (90,6%) učenika.
Informacije o volontiranju dobivaju u osnovnoj školi [101 (63,1%)], srednjoj školi [24 (15%)] i u obitelji [19 (11,9%)]. Korist volontiranja za zajednicu potvrđuje 145 ispitanika (90,7%). Iskustvo volontiranja imalo je njih 27 (16,9%), dok je spremnost uključivanja u volontiranje izrazilo 115 (71,9%) učenika. U tome ih vodi želja za pomaganjem, osjećaj korisnosti, stjecanje novih znanja i mogućnost upoznavanja novih ljudi. Razlika na razini rizika kod učenika prvih razreda
u spremnosti pomaganja u ustanovi za starije i nemoćne osobe [(hi–kvadrat =12,545 (p = 0)] te kod učenika četvrtih razreda da je za volontiranje potrebno dosta slobodnog vremena (p = 0,2%).
Zaključak: Rezultati provedenog istraživanja upućuju na pozitivan stav učenika o volontiranju. Volonterske aktivnosti u školi mogu poslužiti u postizanju odgojnih ciljeva kroz iskustveni odgoj volontiranja za aktivnu građansku ulogu mladih u društvu. Opterećenje nastavnim planom i programom učenika četvrtih razreda iziskuju pomno planiranje volontiranja za očuvanje empatije i altruizma koje objedinjuju sestrinstvo i volonterstvo.
Ključne riječi
volontiranje; stav; vrijednost; učenik; škola
Hrčak ID:
170811
URI
Datum izdavanja:
16.12.2016.
Posjeta: 2.195 *