Logopedija, Vol. 6 No. 2, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/log.6.2.5
Što mjerimo pseudoriječima i kako mjerimo pseudoriječi
Maja Kelić
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju
Mirta Zelenika Zeba
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju
Jelena Kuvač Kraljević
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju
Sažetak
Ponavljanje pseudoriječi jedna je od najčešćih mjera fonološkog radnog pamćenja. Unatoč učestaloj uporabi, nerijetko se pri izradi pseudoriječi malo pažnje posvećuje parametrima koji ih određuju, a pri uporabi zadatka ponavljanja pseudoriječi ne preispituje se uloga ostalih procesa i mehanizama fonološke obrade koji ga podupiru. U skladu s tim, načinjena je lista pseudoriječi varirajući duljinu (broj slogova) i fonološku složenost (strukturu sloga, tj. pristup i odstup sloga). Cilj je ovoga rada utvrditi povezanost ponavljanja pseudoriječi s drugim mjerama radnoga pamćenja – pamćenjem brojeva i slogova. Lista pseudoriječi primijenjena je kao mjera radnoga pamćenja na uzorku djece s posebnim jezičnim teškoćama (N=10, KD: 10;06). Uz ponavljanje pseudoriječi radno je pamćenje mjereno ponavljanjem slogova te ponavljanjem brojeva (WISC-IV). Rezultati pokazuju značajnu i pozitivnu korelaciju između ponavljanja brojeva i slogova, no ponavljanje pseudoriječi nije povezano ni s jednom drugom mjerom radnoga pamćenja. Čini se da ponavljanje pseudoriječi oblikovanih na taj način ne odražava samo opseg radnoga pamćenja, već i intaktnost fonološkog sustava.
Ključne riječi
fonološka obrada; fonološko radno pamćenje; pseudoriječi
Hrčak ID:
172065
URI
Datum izdavanja:
31.12.2016.
Posjeta: 5.188 *