hrcak mascot   Srce   HID

Sigurnost : časopis za sigurnost u radnoj i životnoj okolini, Vol. 58 No. 4, 2016.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31306/s.58.4.3

Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti

Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska
Žana Pavlović ; Dječji vrtić Cvrčak, Solin, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (406 KB) str. 291-310 preuzimanja: 385* citiraj
APA 6th Edition
Sindik, J. i Pavlović, Ž. (2016). Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti. Sigurnost, 58 (4), 291-310. https://doi.org/10.31306/s.58.4.3
MLA 8th Edition
Sindik, Joško i Žana Pavlović. "Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti." Sigurnost, vol. 58, br. 4, 2016, str. 291-310. https://doi.org/10.31306/s.58.4.3. Citirano 22.03.2019.
Chicago 17th Edition
Sindik, Joško i Žana Pavlović. "Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti." Sigurnost 58, br. 4 (2016): 291-310. https://doi.org/10.31306/s.58.4.3
Harvard
Sindik, J., i Pavlović, Ž. (2016). 'Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti', Sigurnost, 58(4), str. 291-310. doi: https://doi.org/10.31306/s.58.4.3
Vancouver
Sindik J, Pavlović Ž. Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti. Sigurnost [Internet]. 2016 [pristupljeno 22.03.2019.];58(4):291-310. doi: https://doi.org/10.31306/s.58.4.3
IEEE
J. Sindik i Ž. Pavlović, "Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti", Sigurnost, vol.58, br. 4, str. 291-310, 2016. [Online]. doi: https://doi.org/10.31306/s.58.4.3

Sažetak
SAŽETAK: Interakcija ličnosti odgojitelja (zajedno s njezinim/njegovim dispozicijskim suočavanjem sa stresom), socijalne i fizičko-tehničke okoline utječe na doživljaj stresa na poslu, kao i na svakodnevno funkcioniranje odgojitelja i kvalitetu odnosa s djecom. Cilj istraživanja bio je ispitati mogućnost prognoze općeg doživljaja stresa te izvora stresa na temelju osobina ličnosti odgojiteljica (optimizam/pesimizam, emocionalna kompetencija, samoefikasnost), radnog staža te varijabli dispozicijskog stila suočavanja sa stresom. U istraživanju je sudjelovalo 336 odgojiteljica Splitsko-dalmatinske županije. Primijenjeno je više mjernih instrumenata, i to: Skala procjene stresnosti posla odgojitelja, Skala optimizma–pesimizma, Skala opće samoefikasnosti, Skala socijalne poželjnosti, Upitnik emocionalne kompetencije EUK-15, Upitnik stilova suočavanja sa stresnim situacijama i Upitnik suočavanja sa stresnim situacijama. Rezultati su pokazali da su statistički značajni prediktori za kriterije opći doživljaj stresa te međuljudske odnose kao izvore stresa radni staž i dispozicijsko suočavanje sa stresom usmjereno na emocije. Statistički značajni prediktori za kriterije (stresore) odnosi s roditeljima, ponašanje djece te radni uvjeti kao izvore stresa su samoefikasnost i dispozicijsko suočavanje usmjereno na emocije. Nalazi istraživanja mogu pomoći osmišljavanju i unapređivanju programa kojima je za cilj prevencija stresa, ali i usvajanje učinkovitih strategija situacijskog suočavanja sa stresom, zajedno s vještinama socijalne interakcije.

Ključne riječi
Ključne riječi: ličnost; izvori stresa odgojiteljica; suočavanje

Hrčak ID: 172576

URI
https://hrcak.srce.hr/172576

[engleski]

Posjeta: 640 *