hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Robotska edukacija: „Robotska pismenost“ ante portas?

Gojko Nikolić

Puni tekst: hrvatski, pdf (706 KB) str. 25-57 preuzimanja: 1.829* citiraj
APA 6th Edition
Nikolić, G. (2016). Robotska edukacija: „Robotska pismenost“ ante portas?. Andragoški glasnik, 20 (Broj 1-2 (35)), 25-57. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/173601
MLA 8th Edition
Nikolić, Gojko. "Robotska edukacija: „Robotska pismenost“ ante portas?." Andragoški glasnik, vol. 20, br. Broj 1-2 (35), 2016, str. 25-57. https://hrcak.srce.hr/173601. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Nikolić, Gojko. "Robotska edukacija: „Robotska pismenost“ ante portas?." Andragoški glasnik 20, br. Broj 1-2 (35) (2016): 25-57. https://hrcak.srce.hr/173601
Harvard
Nikolić, G. (2016). 'Robotska edukacija: „Robotska pismenost“ ante portas?', Andragoški glasnik, 20(Broj 1-2 (35)), str. 25-57. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/173601 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Nikolić G. Robotska edukacija: „Robotska pismenost“ ante portas?. Andragoški glasnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.08.2020.];20(Broj 1-2 (35)):25-57. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/173601
IEEE
G. Nikolić, "Robotska edukacija: „Robotska pismenost“ ante portas?", Andragoški glasnik, vol.20, br. Broj 1-2 (35), str. 25-57, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/173601. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
Obrađen je pregled razvoja robota i njihov utjecaj na društvo i čovjeka. Opisano je sve veće usmjerenje njihovog razvoja prema tzv. servisnim robotima, odnosno društvenim robotima koji će biti sastavni dio našeg svakodnevnog života, prisutni u skoro svim djelatnostima čovjeka. Prikazana su rješenja antropomorfnih robota kao krajnje moguće oblikovanje robota i prilagođavanje suživotu s čovjekom. Posebno je ukazano na utjecaj digitalne tehnologije kao i robota na proces razmišljanja novih generacija rođenih u vremenu njihovog postojanja. Kako će 21. stoljeće biti obilježeno robotima i novim tehnologijama nužno je mlade generacije pripremiti za to novo doba. Isto tako veliki interes djece za robote i njihov rad kao oblik fizičke realizacije i interpretacije informatičkih rješenja, valja iskoristiti za neposredno učenje. U tom smislu prikazana su različita rješenja kompleta dijelova za slaganje robota od najjednostavnijih do složenih pomoću kojih se mogu učiti razni nastavni predmeti. Kroz aktivni rad sastavljanja stječu se i tehnička znanja o mehanici, elektronici i programiranju. Razvija se mašta i inovativnost. Prikazan je i način učenja s robotima kada se oni pojavljuju kao pomoćnici nastavniku što je već realizirano za učenje stranih jezika na različite načine. Nastavne programe u kojima se uči o i s robotima već su uvele neke zemlje poput Australije, Amerike, Finske. Sadržaj članka ima cilj upoznati čitatelja s tom problematikom.

Ključne riječi
društveni roboti; robotska edukacija; roboti za djecu; kompleti dijelova za slaganje robota

Hrčak ID: 173601

URI
https://hrcak.srce.hr/173601

[engleski]

Posjeta: 2.090 *