hrcak mascot   Srce   HID

Other

Filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika

Sanda Lucija Udier   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8768-8829 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Fulltext: croatian, pdf (105 KB) pages 139-152 downloads: 125* cite
APA 6th Edition
Udier, S.L. (2016). Filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika. Croatica, 40 (60), 139-152. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/174530
MLA 8th Edition
Udier, Sanda Lucija. "Filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika." Croatica, vol. 40, no. 60, 2016, pp. 139-152. https://hrcak.srce.hr/174530. Accessed 18 Oct. 2019.
Chicago 17th Edition
Udier, Sanda Lucija. "Filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika." Croatica 40, no. 60 (2016): 139-152. https://hrcak.srce.hr/174530
Harvard
Udier, S.L. (2016). 'Filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika', Croatica, 40(60), pp. 139-152. Available at: https://hrcak.srce.hr/174530 (Accessed 18 October 2019)
Vancouver
Udier SL. Filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika. Croatica [Internet]. 2016 [cited 2019 October 18];40(60):139-152. Available from: https://hrcak.srce.hr/174530
IEEE
S.L. Udier, "Filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika", Croatica, vol.40, no. 60, pp. 139-152, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/174530. [Accessed: 18 October 2019]

Abstracts
Poučavanje studenata filoloških studijskih grupa sa stranih sveučilišta hrvatskomu kao inomu jeziku ima svoje mjesto u kroatistici kao nacionalnoj filologiji jer hrvatsku kroatistiku otvara prema inozemstvu i približava njezine sadržaje inozemnim stručnjacima i znanstvenicima. Premda je kroatistika kao nacionalna filologija, bilo da je riječ o jezikoslovnoj
bilo da je riječ o metodičkoj grupi predmeta, pretežito orijentirana na proučavanje i poučavanje hrvatskoga jezika iz perspektive izvornih govornika (dakle hrvatskoga kao prvoga jezika) i premda većina kroatističkih znanstvenih istraživanja ima više teorijski nego primijenjeni karakter, znanstvena istraživanja provedena u njezinu okrilju služe kao najvažniji i najzastupljeniji resurs u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika. U radu će biti prikazano na koji način kroatistika kao nacionalna filologija implicitno utječe na poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika posredno sudjelujući u oblikovanju takozvanoga filološkoga pristupa njegovu poučavanju koji se provodi na Croaticumu - Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik. Većina suvremenih pristupa poučavanju inoga jezika ima uporiπte u primijenjenoj lingvistici (Ellis i Shintani 2014, Loewen 2015) i polazi od konkretnih komunikacijskih potreba studenata kojima je namijenjen program za uËenje inoga jezika. To znači da su suvremeni pristupi poučavanju inoga jezika orijentirani uglavnom na stvaranje preduvjeta za ostvarivanje praktične komunikacije na tome jeziku te u skladu s time uglavnom ne obuhvaćaju filološke sadržaje. Za razliku od toga filološki pristup poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika, koji se provodi na Croaticumu i na pojedinim inozemnim kroatističkim i slavističkim studijima, obuhvaća i integrira filološke i šire kulturne sadržaje i na taj način pridonosi pozicioniranju hrvatske nacionalne filologije u suvremenoj internacionalnoj i interdisciplinarnoj kroatistici, slavistici i, najšire shvaćeno, humanistici.

Keywords
hrvatski kao ini jezik; poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika, filološki pristup

Hrčak ID: 174530

URI
https://hrcak.srce.hr/174530

[english]

Visits: 300 *